tiistai 27. lokakuuta 2015

Tenttiviikko...



Täytyy sanoa että pääni on yhtä sekaisin kuin työpöytäni. En muistakaan milloin viimeeksi opiskelu olisi vienyt näin paljon aikaa ja energiaa. Olen tänään opiskellut pysähtymättä jo 6-7 tuntia, mutta silti olen kahlannut läpi vasta noin 50 sivua. Ongelmana on se että kaikissa kirjoissa käytetään tosi vaikeaa englantia ja sitten sen lisäksi niissä puhutaan teorioista jotka suomeksikin jo aiheuttaisi kauheaa päänvaivaa. En edelleenkään kadu että päätin opintoni suorittaa englanniksi mutta täytyy sanoa että kyllä se ekstra energiaa vaatii. Kunhan nyt pääsisin tämän yhden kokeen läpi sillä en millään jaksaisi opiskella tätä kaikkea uudestaan myöhemmin. Viime yönäkin näin kauheita painajaisia tästä koetilanteesta.

Tottakai tenttiviikko osui myös sopivasti siihen saumaan kun Hollannissa syksy alkoi olemaan kauneimmillaan ja aurinkokin tuli esiin. Lapset tanssivat ulkona auringonpaisteessa kun opiskelijat ovat lukittautuneita huoneisiinsa.




Iso kateus iski kun minun kaverini suorittivat ainoan kokeensa jo eilen ja pääsivät nyt kahden viikon syyslomalle. Eihän se kuitenkaan minua estänyt menemästä juhlimaan heidän kanssaan tätä loman alkua, mutta enhän minä yhtä juhlallisissa tunnelmissa pystynyt olemaan. Tämä koe tuottaa minulle niin paljon harmaita hiuksia. Huominen vielä aikaa valmistautua tähän kokeeseen ja sitten h-hetki koittaa. Tuntuu ihan siltä että ylppäreihin valmistuisi. Toivottakaa minulle onnea, sitä tarvitaan!

Jeiii tenttiviikko ohi paitsi ei olekkaan

Onko täällä muita jotka ovat tenttituskissa? Olisiko hyviä vinkkejä stressin helpotukseen?

Pirtsakkaa syksyä kaikille!

                                 

2 kommenttia:

  1. Meillä ei onneksi oo tenttejä kun vasta joulukuussa, mutta esseitä sit sitäkin enemmän! Joka viikko saa vääntää jotain presentationia tai kirjotelmaa eikä aikaa siihen perusopiskelulle, saati sitten milleen muulle tunnu jäävän aikaa ollenkaan. Mua ottaa oikeasti päähän se miten kauan mulla kestää lukea englanniksi artikkeleita ja oppikirjoja. Multa kuluisi varmaan helposti tunti siihen, että lukisin yhden luvun meidän politiikan oppikirjasta koska no, sivistyssanat ja vaikeaselkoisuus, mutta nyt kun hommaan lisätään sanakirjan pläräämiset sun muut niin hommaan menee helposti se kaksi tai kolme tuntia. Jippii. On tosi kiva istua tunneilla kun englantia äidinkielenään puhuvat kiskoo viikon tunnille vaaditut lukemiset tunnin ekan puoliskon aikana kun itse on käyttänyt kaksi tuntia edellisestä illasta nenä kiinni kirjassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua mä voin niin samaistua suhun!! Meillähän oli neljä aivan valtavaa projektia jotka piti saada nyt viime viikolla valmiiksi ja kyllä niittenkin kanssa meinasi järki mennä. Heti kun niistä pääsi eroon, iski tämä tenttistressi. Ois kyllä ihanaa jos voisi nämä kokeet omalla äidinkielellään suorittaa! Mutta politiikka sanasto voi oikeasti olla tosi vaikeaa suomeksikin niin voin vain uskoa kuinka vaikeaa se sitten on englanniksi. Tsemppiä! Ehkä tuohon sanastoon tottuu tässä joskus.

      Poista