tiistai 8. syyskuuta 2015

Villapaitoja ja koulukirjoja

Arki alkaa pikkuhiljaa muodostumaan elämääni näin pitkän loman jälkeen. Hieman vielä päivittäin väsymys pukkaa päälle, sillä pää ei ole tottunut niin suureen englannin ja opiskelun määrään, mutta kyllä tämä tästä. Minusta on mukavaa että viimeinkin saan päivittäin mennä jonnekin, opiskella, tulla kotiin ja kokata juuri sitä ruokaa mitä ikinä haluan ja tehdä juuri sitä mitä haluan. Minusta tuntuu itsenäisemmältä kuin koskaan. Kaupassakin pitää laskea paljonko uskaltaa ruokaan rahaa käyttää, jotta rahaa jää myös laskuihin ja tämä on itseasiassa aika jännittävää. En ole riippuvainen enää kenestäkään




Olen huomannut että ajankäyttöni ei ehkä ole ollut kaikista viisain. Kotiin tullessa väsymys on ollut niin kova, etten ole enää oikein jaksanut kouluun panostaa. Sen sijaan olen illat joko hengaillut kämppisteni kanssa tai viettänyt aikani omassa sängyssä köllötellen. Eihän se mitenkään haitaksi ole, mutta sitten iskeekin kauhea stressi kun tajuan että kouluhommat pitäisi saada hoidettua, poikaystävää pitäisi käydä tapaamassa, kavereiden kanssa pitää käydä kahvilla, huone siivota, laittaa pyykit, kirjoittaa blogia ja vielä liikunnan harrastaminenkin olisi aika järkevää ja aikaa tälle kaikille on jäljellä se kaksi päivää. Ehkä minä vielä opin.

Sydämellinen aamiainen

Päivisin me näytämme tältä

Ja iltaisin tältä


Syksy alkaa olemaan ovella ja se tekee minusta erittäin erittäin onnellisen ihmisen. Okei pakko myöntää että Suomen syksy on kauniimpi, sillä täällä lähinnä vain sataa, mutta syksy tuo minulle aina suuren rauhan tunteen. Ulkona tulee pimeää ja kylmää ja minä saan olla sisällä lämpimissä vaatteissa pienen yölampun valossa. Jostain kumman syystä minulle iskee aina joulufiilis näihin aikoihin vuodesta. Kaupoissa alkaa näkymään jo sinterklaas tavaraa eli ei kyllä ole enää kauaa talveen. Jotenkin minusta vaan tuntuu hullulta että vielä kaksi viikkoa sitten oli ihan kunnon kesä meneillään ja nytten minulla onkin sitten katse jo talvessa. Nyt pitäisi vaan vielä osata päättää minnepäin maailmaa minä jouluna lähden vai jäänkö tänä vuonna vain Hollantiin.

Onko teitä muitakin jotka jo miettivät tulevaa joulua? 


                               

2 kommenttia:

  1. Haha tiedän ton ongelman ajankäytön kanssa :D Etkä todellakaan oo ainoa joka miettii tulevaa joulua, mä oon ostanut jo yhden ihmisen joululahjankin! En yleensä ikinä oo näin aikaisessa mutta löysin kyseiselle henkilölle niin täydellisen jutun. Mut tsemppiä opintoihin sun muihin! Ja voihan se hollantilainen joulu olla ihan kiinnostava kokea, jos et oo vielä kokenut (;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha hyvä!! Ja nii ainut iso miinus hollantilaisessa joulussa on että sitä ei periaatteessa ole :D Hollantilaiset viettävät 5.12 sinterklaasia, mutta tämä juhla on suunnattu lapsille. Joulua sitten perheissä vietetään hyvin pienesti tai ei sitten lainkaan. Eli tässä mielessä olisi kiva päästä kotiin, mutta sitten taas uusi vuosi on varmasti tosi kiva täälläkin viettää :) Pitää miettiä!

      Poista