sunnuntai 11. lokakuuta 2015

10 faktaa minusta


Yöllisiä maisemia ikkunastani


Maisema ikkunastani päivällä

Lähdettiin turisteilemaan Amsterdamiin. Mieli kiitti, lompakko ei.


Minä, siskoni ja hänen poikaystävänsä



Aurinko paistaa ja kesä kakkonen on täällä! Silti minulla on edelleenkin hyvin jouluinen fiilis joka on nostanut ostovillitykseni korkealle. Lompakko ei tykkää. Suunnitelmissa on ensimmäinen balettiesityksen näkeminen, konsertti, huvipuisto reissu, matkustelua ehkä Marokkoon tai vain Saksaan, Suomen reissu ja ihan vain turisteilu Hollannisa.

Viime aikoina on mielessäni pyörinyt monta kertaa kysymys kuka minä olen tai kuka minä haluaisin olla? Johtuukohan tämä nyt lie siitä että koulussa painitaan hieman samanlaisten kysymysten parissa. Kuitenkin tästä inspiroituneena ajattelin listata 10 faktaa minusta ja käyttäytymisestäni.



                      1. En ole mikään yksinäinen susi! 

Ennen saatoin hyvinkin viettää päiviä yksin omassa huoneessani työskennellen tai kaupunkia kierrellen ja minä ihan vaadin tätä omaa aikaa. Nykyään päivän jälkeen tuntuu jo että olen aivan yksinäinen erakko ja ahdistus iskee.



                     2. Jos minua ärsyttää, annan sen näkyä

Tähän olen törmännyt paljon viime aikoina etenkin kouluasioiden parissa. Ilmaisen lujaa ja korkealta vihaani tiettyjä ihmisiä kohtaan jotka luulevat olevansa kaiken napa ja että koulusta pääsee läpi vain näyttämällä kauniilta. Kuulimpas huhuja opettajalta että ette pääse kurssista läpi. Hups.



                      3. Kesän jälkeen on joulu

Niin onhan siinä jokin syksykin (kai?) välissä, mutta minun vuodenaikani menevät enemmänkin näin: Kevät, kesä, syksy, joulu, loputon kurjuus, kevät, kesä... jne. Joskus minulla on syksyisin suurempi joulufiilis kuin itse jouluisin. Tälläkin hetkellä haluaisin painua vain ostoskeskukseen ostelemaan joululahjoja ja suunnittelemaan joulureissuani.


                   4. Lintsaaminen tuottaa huonoa omatuntoa

Varsinkin nyt koulussa. Haluan että minulla on aina pätevä syy miksen ilmestynyt kouluun tai töihin. Siksi suunnittelen päässäni aina kaikenmaailman selitykset jotka käyvät järkeen ja jotka ovat aina täysin vedenpitäviä. Tiedän että voisin vain ilmoittaa etten tule ja en laita syytä, mutta minulla on pakonomainen tarve keksiä aina syy :D


                        5. Ristikot nukuttaa

Minulla oli kauheita ongelmia nukkumisen kanssa viime vuoden puolella. Siitä kirjoitinkin jo postauksen jo voit käydä kurkkaamassa sitä täältä. Minähän lopulta unohdin kaikki kikat ja vinkin miten voisin edistää nukahtamistani. Nyt koulujen alettua unentarpeeni on suuri ja siksi minun täytyykin nukahtaa ja onneksi olen löytänyt tepsivän keinon: RISTIKOT!! Ratkon illat sängyssäni ristikoita ja eiköhän siinä miettiessäni ja ratkoessani unikin tule silmään.


                        6. Miellytän muita

Minulla on jatkuvasti kauhea tarve olla mieliksi muille. Siksi minulla ei oikein ole mielipidettä yhtään mistään. Inhoan myös vastata kysymykseen mitä tehdään, sillä minua ei yleensä kiinnosta mitä tehdään, kunhan nyt jotain silti tehdään. Haluan tehdä juuri sitä mitä se toinen haluaa. Joskus saan kuulla tästä kuinka ärsyttävä tämä tapani on, mutta minkäs sille mahdan. Olen myös liian mukava niille ihmisille, jotka sitä ei ansaitse. Tätä taitoa olen kuitenkin päässyt kehittämään nyt koulussa, sillä vihamiehiä minulla on jo muutama.


                      7. Minulla on loputon vauvakuume

Ehkä tätä on noloa myöntää, mutta toisaalta mikäs siinä. Kuitenkin järki minulla on päässä joten äiti ja isi ei huolia! Lapsia ei ole tulossa vielä vuosiin. Mutta haaveilen vauvoista jatkuvasti ja uneksin vauvoista. Onneksi tämä vauvakuume on sellaista pientä. Kuitenkin epäilen että jossain vaiheessa elämääni kohtuni kirjaimellisesti liikahtaa ja silloin se aito ja oikea vauvakuume iskee. Ehkä pitäisi taas painua lastenhoito töihin niin muistaisin kuinka raskasta vauvan kanssa voi olla.



                          8. Olen herkkä

Ja olen aina ollut. Itken hyvinkin pienestä, varsinkin kun hormoonini jylläävät ees taas. Parhaimmillani purskahdin itkuun kun poikaystäväni lähti vessaan ja minä olisin halunnut maata hänen vieressään. Huokaus huokaus.

                    9. Raha tekee minusta kontrollifriikin

Jos päätän, että nyt pitää säästää rahaa, niin sitten 2e voileivänkin ostaminen tuottaa pahaa oloa vaikka olisin kuinka nälkäinen. Minulla on myös pakonomainen tarve tietää koko ajan tasantarkkaan paljonko minulla on rahaa ja paljonko voin käyttää päivässä, jotta pysyn budjetissani. Ainut poikkeus on jouluaika jolloin rahaa kuluu kuin roskaa ja pistän tämän sen piikkiin että nyt on lupa ostaa, koska on lempivuodenaikani.



                    10. Ei ole elämää ilman oliiveja

En tiedä mikä minuun ja Nielsiin iski mutta me ollaan iha hulluja oliivifaneja. Olen kuukauden aikana ostanut varmaankin 15 oliivipurkkia kotiin ja syönkin ne aika hyvään tahtiin. Tämän lisäksi joka viikonloppu me vedellään varmaan puoli kiloa hyviä turkkilaisia oliiveja, joita Nielsin äiti raahaa kotiin turkkilaisesta kaupasta. Tälläkin hetkellä haluaisin lähteä kauppaan ostamaan oliiveja. Ja auta armias jos päädyn markkinoille jossa myydään oliiveja. Pidä minusta kiinni tai uin pian oliivien seassa.

Osaatko sinä samaistua joihinkin tapoihini? 

                           

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti