keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Lähteäkö vai jäädä?

Tiedän jo nyt, että menen Suomeen ainakin kesäksi, mutta minä en tiedä haluanko pysyä Suomessa pitempäänkin, vai lähteä taas maailmalle. Mielestäni Suomi on ihana ja todella kaunis maa, mutta Suomen kulttuurissa on joitain piirteitä, joista en pidä. Jos vertaa suomalaisia hollantilaisiin, huomaa heti suuren eron sosiaalisuudessa. Ei suomessa moikata tuntemattomia naapureita. Tätä sosiaalisuuden määrää minulla tulee melkein eniten ikävä. Lisäksi tämä maa on jo vuosien ajan tuntunut kodilta, varsinkin nyt kun olen oppinut tätä kieltä ja minulla on paljon ystäviä täällä.

Olen jo pitempään miettinyt eri keinoja jäädä tänne. Itseasiassa niitä on periaatteessa vain kaksi: työ tai opiskelu, mutta ainahan minä voin mennä naimisiin jonkun rikkaan hollantilaisen miehen kanssa. Tai sitten en. Joten työt tai opiskelu se on. Haluan opiskella kaikista eniten ja en ole tähän mennessä löytänyt ainuttakaan koulua suomesta joka minua kiinnostaisi. Joten ulkomaille kai minä päädyn opiskelemaan jokatapauksessa.
Olen kuitenkin myöhässä tämän asian kanssa, sillä en minä nyt syksyllä pääse tänne opiskelemaan jos haen vasta nyt. Eli jos minä oikeasti haluan tulla tänne kesän jälkeen, täytyy minun tulla töihin. Asumis ongelmakin siitä syntyisi, mutta onneksi muutamat kaverini täällä eivät halua että lähden, joten he ovat ehdottaneet, että muuttaisin heidän asuntoonsa. Eli, jos minä oikeasti oikeasti haluan palata, tiedän että se on mahdollista. Minulla on sellainen luonne, että jos minä päätän jotakin, minä myös teen sen.

Päätöksiä päätöksiä...... No, onneksi minun ystävät suomesta ovat tulossa tänne pian moikkaamaan minua, joten voin antaa aivoilleni hetkeksi rauhan :D


Asioita, joita ikävöin Suomesta:
Perheeni <3 Varsinkin näitä nuorimpia, koska ne kasvaa vaan niin kaaaaauhean nopeasti!

Rakkaita ystäviäni
Lempiharrastustani. En ole päässyt tanssimaan nyt vuoteen :(

Luontoa. En malta odottaa, että voin hypätä taas järveen :D

RUOKAA!!!! Suomalaiset kyllä tietävät miten tehdä hyvää ruokaa.


Asioita, joita tulen ikävöimään Hollannissa:

Kaikinpuolin tätä koko maata. Erityisesti tätä kaupunkia, Utrechtiä. Paras kaupunki ikinä!

Uusia ystäviäni. Tosin, moni heistä on myös au paireja, joten hekin lähtevät täältä jokin päivä.

Tämä maa on vaan antanut minulle niin paljon: uusia kokemuksia ja mahdollisuuksia. Tulen ikävöimään kyllä ihan kaikkea.

Toivon todellä, että keksin jonkin ratkaisun mahdollisimman nopeasti. Kaikki vaan kyselevät minulta mitä minä aion tehdä ja se vain turhauttaa minua enemmän ja enemmän. Minä olen vielä nuori, joten ei kai minulla nyt niin kauhean kiire ole?

2 kommenttia:

  1. Se on kylla vaikeeta, kun molemmissa maissa on niin paljon hyvaa.. Nyt taytyy viela menna, kun on nuori :) Eika todellakaan tarvitse viela tietaa mita "isona" tekee. Mulla ei oo viela hajuakaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo täytyy varmaan mennä sen mukaan miltä sillä hetkellä tuntuu! Eli uteliaisuudella odotan minne päädyn seuraavien kuukausien aikana :D

      Poista