perjantai 29. tammikuuta 2016

Reivaa reivaa

Mitä, apua onko tammikuu jo lopuillaan?! Nyt jo kauhistelen sitä kuinka vuosi kiitää. Viimeiset kaksi viikkoa ovat menneet aivan liian nopeaa enkä vielä ole lähellekkään saanut tarpeekseni lomasta. Tuntuu että joka päivä on ollut jotain vipinää ja menoa ja siksi kehoni ei ole edes saanut kunnolla levätä. Tai noh, viimeiset kaksi päivää olen joutunut olemaan sängyn pohjalla sillä ylläripylläri olen taas kerran tosi kipeänä (mainitsen vielä että tämä on kolmas flunssa puolentoista kuukauden sisään). En anna tämän sairauden kuitenkaan kaataa minua vaan nautin vielä tulevasta viikonlopusta täysin mitoin ennen kuin uusi jakso koulussa alkaa. Huoh, en ole vielä yhtään valmis keskittymään kouluun. Joulu tule takas!





Party paaartyyy


Katselin tänään vanhoja valokuvia ja en ollut aiemmin tajunnutkaan kuinka paljon minä olenkaan ulkonäöllisesti ja mielestäni henkisesti kasvanut jopa viimeisen vuoden aikana aivan hurjana. Ensinnäkään en meinaa tunnistaa itseäni valokuvista vaikka ne eivät olekaan niin hurjan vanhoja. Näytän mielestäni nykyään niin paljon naisellisemmalta ja omasta mielestäni myös kauniimmalta. Olenhan minä tässä vuoden aikana laihtunut ja oppinut käyttämään meikkiä, mutta minusta tuntuu että siinä on mukana vielä myös jotain muuta vaikken nyt ihan tiedä että mitä (ehkä itsevarmuus?). Tästä inspiroituneena ajattelin antaa itselleni hieman myöhäisen uudenvuodenlupauksen ja tehdä asioita jotka tekee minusta tyytyväisemmän itseeni ja tehdä asioita koko sydämeni pohjalta enkä halua harmitella raha-asioita. Olen vielä nuori ja minun pitäisi tuhlata kaikki rahani johonkin tyhmään ja hauskaan ja miettiä järkeviä sitten myöhemmin. En nyt tarkoita että alkaisin aivan vallattomaksi vaan ennemminkin että en sano turhaan millekään ei vaan menen ja kokeilen vaikka kuinka väsyttäisi ja kuinka rahat olisi lopuillaan.

Olen ihan innoissani taas meikeistä ja lähes viikottain koitan jotain uutta lookkia

Tämä tammikuu on ollut yksi parhaimpia ikinä. Ensinnäkin sää on ollut viime aikoina täysi kymppi! Aurinko paistaa ja lämmittää ja ulkonakin on jo reilu 13 astetta lämpöä, kesä tulee! Tämän lisäksi olen nähnyt kavereitani lähes joka päivä ja bilettäny kuin viimeistä päivää. Minulla on tässä kuussa ollut sellainen "pahis" fiilis ja siksi olenkin ostanut vaatteita jotka samaan aikaan ovat jotenkin pahismaisia mutta hyvin seksikkäällä tavalla. Lisäksi meikkini on ollut astetta tummempi ja räväkämpi. En tiedä onko tähänkin sitten se syy että päädyin viime viikolla festareille jossa siis suurin osa kaikki käytti hieman raskaampia huumeita ja reivasi teknon tahdissa. Itse en ole mitenkään huumeita vastaan, mutta itse en sellaisia lähtisi kokeilemaan, koskaan. Tässä maassa tämä huumepolitiikka on todella vapaata ja en ollut tajunnutkaan kuinka helppoa niitten saanti on ennen kuin kaverini tulee ovesta sisään huutaen "kuka haluaa huumeita? Mulla on laukku täynnä!!". Noh, antaa tehdä mitä lystäävät. Nämä kaverit eivät ole minun mitään parhaimpia ystäviä, ihan kivaa bileseuraa vaan. Minulla on kauhea ikävä mun oikeeta porukkaa ja toivottavasti ensi viikolla päästään tekemään taas jotain kivaa ihan koko porukalla.

Tekno-sirkus festareilla whoop whoop! Huomatkaa t-paita sää


Mun tyttelit

                               

8 kommenttia:

  1. Mä huomasin vasta Suomesta lähdön jälkeen miten tiukka/ahdasmielinen kuva huumeista Suomessa tuntuu olevan. Siellä jokainen huumeita kokeillut tai edes pilveä polttanut tuntui olevan jonkin sortin kriminaali ja mä osaan nimetä ehkä max. viisi ihmistä Suomesta jotka on joskus kokeilleet. Suunilleen 95% kaikista mun ulkomailla kohtaamisistani ihmisistä puolestaan on käyttänyt tai käyttää niitä enkä mä nyt oikein osaa sanoa että miksi se tekee niistä huonompia ihmisiä tai niiden elämästä huonompaa. Lähinnä bilekäyttäjiä siis! Mä en ole koskaan käyttänyt enkä suunnitellut käyttäväni mutta musta on aika jännä miten ihmiset Suomessa on niin kauheasti huumeita vastaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kävi ihan samalla tavalla. Kun palasin takaisin Suomeen ensimmäisen Hollannin reissuni jälkeen ja sanoin että ei kai se pilvi niin kamalaa ole, kaikki vaan alkoi kauhistelemaan että miten minä noin sanoin. Suomessa mun kaveripiiriin ei vaan kuulu huumeet ja sen takia ei kukaan ole niistä oikein oppinutkaan. Täällä huumeet ovat ihan arkipäivää ja itseasiassa täällä on ihan sellasia taloja minne voit mennä tsekkaan mitä huumeesi sisältävät sillä maa haluaa välttyä henkilövahingoilta. Kuten sanoin en itse ole myöskään käyttänyt mutta minusta on kuitenkin tullut vapaamielisempi näiden suhteen :)

      Poista
  2. Moi lähden kesäl neljäks päiväks Amsterdamiin serkkujeni (17-21v) sekä mein äitien kanssa. Mitä suosittelisit nähtäväks tai kierreltäväks? Mistä löytää parhaimmait valokuvauspaikast, kaunista arkkitehtuuria ym.? Onko museoehdotuksia? Missä parhaat shoppailupaikat? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Amsterdamin arkkitehtuuri on aikalailla aivan samanlainen läpi keskustan, suloisia korkeita ja vinoja rakennuksia kanaaleiden varrella. Kuvauspaikoiksi ehdotankin kanaaleita ja ihan vain kadunvarsia ja kävellessänne ympäri keskustaa löydätte varmasti kauniita siltoja ja kirkkoja sun muuta jota voisi kuvata. Yksi suosittu paikka kuvaamiseen on museumplein josta löytyy tämä tunnettu iso Iamsterdam merkki ja siinä samalla voitte käydä Rijksmuseumissa joka rakennuksena on myös todella kaunis. Minun suosikki museo on Anne Frank huis jota suosittelen myös kovasti. Jos haluatte mennä alueelle josta löytyy kivoja hieman hipsterimäisiä kirppareita ja kahviloita suosittelen Jordaanin aluetta ja koska tulette kesällä suosittelen piknikkiä Vondelparkissa. Parhaat shoppailualueet löytyy Kalverstraatilta ja tämä tie jatkuu pitkälle ja kauppoja on melkein joka lähtöön. Kesällä Amsterdam on tosi kiireinen mutta samalla todella kaunis kaupunki ja koska teillä on 4 päivää aikaa melkeinpä Vuokrasin pyörät. Tästä maasta ei löydy mitään mäkiä joten pyöräily on helppoa. Samoin jokaisen tulee kokea perinteinen kanaaliajelu veneellä. Toivottavasti teillä tulee olemaan kivaa :)

      Poista
    2. Kiitos paljon ehdotuksistasi! Anne Frankin museoo oon itekki miettiny, joten ainakin siellä pitää ehdottomasti käydä. Ja hipsterikahvilat sekä pinkik kuulostaa hyvältä :)

      Poista
  3. Hei! Luin blogisi kertahujauksella läpi ja siitä välittyy tosi lämmin ja hyvä tunnelma myös ruudun tälle puolelle :-) Kiitos siis siitä! Mietin tuota opiskelua Hollannissa. Tuetaanko sitä miten rahallisesti? Eli käsittääkseni olet kokopäiväopiskelija, niin saatko rahoituksen tai apua esim. vuokranmaksuun sieltä paikallisesta Kelasta vai miten hommat siellä toimii?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon. Sitä miettii joskus itse jaksaako kukaan vaivautua lukemaan mun blogia joten tosi kiva kuulla että ainakin joku lukee :D

      Minä saan rahoituksen tähän Suomen puolelta. Kela maksaa hieman suurempaa opintotukea ja lainaa niille jotka opiskelee ulkomailla ja sillä rahalla pärjää hyvin. Olisin voinut valita myös että pyydän rahoitusta Hollannista mutta siinä ei ole mitään järkeä sillä kaikkien opiskelijoiden tuet muutettiin lainaksi eli tässä maassa ei siis ole opintotukea ollenkaan vaan kaikki on lainaa. Ainoan tuen jonka täältä saan on tuki vakuutukseen koska se täällä on 80-100e kuussa. Kaupunki onneksi korvaa tuon koko summan jos ei ole tarpeeksi tuloja :) Oletko miettinyt opiskeleva Hollannissa?

      Poista
  4. Haha, mä ainaki jaksoin, vaikka hetki siinä manikin :D

    En tiennytkään että Kela tukee myös ulkomailla opiskelua, aika hieno juttu! Varsinkin kun tuo Hollannin systeemi ei kuulosta niin kannattavalta.. Ja mä oon ite tulossa nyt parin viikon kuluttua sinne au pairiksi seuraavaks vuodeks! Mietin vaan jo nyt, että jos siellä alkais opiskelut vuoden jälkeen kiinnostamaan, että mitä mahdollisuuksia siihen on.

    Kiitos vastauksistasi :)

    VastaaPoista