tiistai 30. syyskuuta 2014

Näin asiat hoituvat Hollannissa...

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt miten elämä osaa palauttaa junan aina takaisin raiteillensa. Vaikka kuinka asiat näyttävät epätoivoisilta, silti kaikki tulee aina päätymään ihan hyvin. Itse en onneksi ole vielä kertaakaan joutunut kokemaan mitään traagista, mutta elämän pienistä ongelmista selviytyminen on välillä vienyt mehut itsestäni ihan täysin. Minulla on varsinkin viime viikkoina käynyt erittäin monta pientä vastoinkäymistä. Kaikki alkoi elokuussa kun raha-automaatti ryösti minulta 50 euroa, jota en edelleenkään ole saanut takaisin, vaikka teinkin monta hyvinkin vihaista soittoa kyseiseen pankkiin. Tämän jälkeen ajattelin että olisi hyvä rekisteröidä itseni Amsterdamiin jo ennen kuin muutan virallisesti sinne, että se olisi sitten pois työlistalta. Kaikki sujui hienosti ja lupasivat jopa lähettää kirjeen suoraan tulevaan kotiini. Tämän jälkeen koitti sitten virallinen muutto Hollantiin. Viime kerralla muutto onnistui mutkitta, sillä host perheeni hoiti kaikki asiat kuntoon. Tällä kertaa kuitenkin minä olin täysin vastuussa omista asioistani.


Minä olen jo iso tyttö :) -95


Heti tänne saavuttuani uusi host äitini Ana pyysi että kävisin mahdollisimman nopeasti avaamassa itselleni pankkitilin. Kyseisen pankin konttorikin sijaitsi sattumalta ihan muutaman sadan metrin päässä kotoani. Reippaana tyttönä minä sitten lähdin heti seuraavana päivänä pankkiin. Kaikki sujui hienosti siihen asti kunnes nämä ihmiset pyytävät todistusta siitä että asun täällä. Tosiaan, sitä todistusta, jonka olisi pitänyt saapua uuteen kotiini jo muutama viikko sitten. Ei sitten auttanut kuin lähteä kotiin ja soittamaan kirjeen perään.

 "Anteeksi emme voi todistaa että olet oikeasti Jessica joten kipaiseppas konttorissamme niin annamme kirjeen sinulle suoraan käteen".

Hienoa. Tämä meinasikin jo hieman pitempää reissua. Tässä välissä minulla olikin sitten jo töitä että koko homma siirtyi muutamalla päivällä eteenpäin. Näiden muutamien päivien aikana suunnittelin kuitenkin liittymän avaamista. No sehän ei tässä maassa ollutkaan niin yksinkertainen asia. Piti antaa passitiedot ja sun muita yksityistietoja lopulta koko homma kaatuikin siihen ettei minulla ollut hollantilaista pankkitiliä. Selvä, eli ensin kirjeen nouto, pankkitilin avaaminen ja liittymän avaaminen.

Painuin kauniina vapaapäivänäni Amsterdamin keskustaan hakemaan kirjettä ja koko hommassa menikin sitten vain muutama minuutti. Painuin sitten suoraan pankkiin. Kaikki sujui tällä kertaa myös hienosti, jopa hieman paremmin kuin edellisellä kerralla, kunnes esitettiin uusi mukava kysymys: "Mikä on sinun hollantilainen puhelinnumero?". Niin siis eihän minulla ole sellaista, sillä en voinut hankkia liittymää ilman pankkitiliä. "Ilman hollantilaista puhelinnumeroa ei voi avata nettipankkia". Okei, selvä. Onneksi sentään normaali pankkitili saatiin auki. Ongelmahan on kuitenkin siinä että tämän kyseisen puhelinliittymän voi ainoastaan tilata netistä. Pientä ristiriitaako?

http://makeameme.org/meme/YOU-GOTTA-BE-or8baw


Selvä, eli nyt sitten nopeasti hakemaan itselleni jokin sim-kortti ja sitten nopeasti takaisin pankkiin. Onneksi tässä vaiheessa sain miehistööni mukaan poikaystäväni Nielsin. Hoidettiin sitten minulla sim kortti hollannin tarjoustalosta, eli Hemasta ja sitten takaisin pankkiin. Pankissa kaikki meni kerrankin niin kuin piti ja Niels tyytyväisenä miehenä kertoi kuinka saimme paljon aikaiseksi. Illalla sitten istahdimme koneen ääreen vielä tilaamaan sim-korttia ja kas kummaa sekin nätti onnistuvan hienosti! Tai niin se ainakin ulospäin näytti.

Sain seuraavien päivien aikana muutamia sähköposteja tulevalta operaattoriltani. No tottakai kaikki sähköpostit oli hollanniksi joten jätin niiden lukemisen täysin välistä. Innokkaana vain odotin postimiestä, joka viimeinkin toisi minulle uuden sim-korttini. Perjantaina sitten päästin huokauksen, ei vieläkään. Päädyin sitten keskustelemaan näistä sähköposteista poikaystäväni kanssa, sillä hänkin jo ihmetteli ettei sim-korttini koskaan saapunut. "Tilauksesi on peruuntunut virheellisen nimen vuoksi".Aha. Yllätys! Tässä vaiheessa Jessican päässä pamahti. Kaikkien näiden pikkuisten asioiden takia minä vain menetän lisää ja lisää rahaa, sillä minun pitää matkustaa edes takas ja pistää lisää rahaa puhelimeen. Kaiken kruunasi vielä se kun yritimme laittaa alennuksen bussikortilleni ja siihenkin tuli näytölle isollva vain että UNKNOWN ERROR.... Tässä vaiheessa sanoin vaan että fuck it... Antaa olla. Annan asioiden kypsyä hetken ja ehkä sitten ne luistaisivat paremmin. (No tottakai kotiini vielä tipahti kirje joka sanoi että sinun tulee hankkia hollantilainen vakuutus 3kk sisällä, vaikka suomalainen vakuutukseni kattaisi vielä seuraavat 6kk. Itku.)

http://www.quickmeme.com/meme/3ohz8v/page/1/

En ole antanut minkään näistä asioista lannistaa minua. Kun katson elämääni toisesta suunnasta huomaan kuinka se vain loistaa melkein kirkkaammin kuin aurinko ja lisää yllätyksiä näyttää tulevan jatkuvasti. Minulla on ihanan ihana poikaystävä, jota rakastan niin paljon, minulla menee myös erittäin hyvin poikaystävien vanhempien ja hänen vanhemman veljensä kanssa, sain eilen lisää töitä eli tuloni kaksinkertaistuvat, työnantajani ovat ihania, tämä vauva tekee minut vain niin onnelliseksi, tämän perheen koira rakastaa minua tosi paljon, minulla on aivan ihana uusi huone ja hei! Minun piti ostaa pyörä mutta näyttää siltä että uusi pyöräni löysikin minut. Kiitos sinä ihminen joka jätit hienon pyöräsi oven eteeni. Ja ei, en varastanut pyörää. Edelleenkin yritämme löytää pyörän omistajaa, mutta ei siitä ole kuulunut mitään. Asumme sen verran huonolla seudulla että ihan varmasti joku olisi varastanut pyörän eikä edes yrittänyt löytää oikeaa omistajaa. Mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että tämä pyörä tulee jäämään mulle, yay!

I'm the Queen of the World!!!!

P.S. 80 yötä joululomaan ja kahden viikon seikkailuun Suomessa Nielsin kanssa :D
P.P.S. Jos haluatte nähdä leffan, joka vaikuttaa alussa ihan uskottavalta kauhu/jännäri leffalta ja joka kuitenkin lopuksi jättää päähän ajatuksen 'Wtf did I just see', katsokaa Piranhas 3DD. Jopa David Hasselhoff pyörähtelee kohtauksissa


                             

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti