tiistai 23. helmikuuta 2016

Haaveilen, unelmoin.

Olen aina ollut ainainen haaveilija. Siitä en pääse yli enkä ympäri. Aina kun pitkään odottamani lomamatka on ohi mieleni lannistuu, mitä minä voin odottaa nyt? Siksi minun lomasuunnittelut alkavat aina hyvin varhaisessa vaiheessa jotta minulla on jotain mitä odottaa ja jotain mistä innostua aina vähän väliä. Joululomaa odotin viime syksynä jälleen kerran kuin kuuta nousevaa ja taas kerran palattuani reissusta iski minuun jokin hirveä ahdistus. Tämän vuoksi menin ja aukaisin pankkitilini ja aloin laskemaan mahdollisuuksiani. Minun ihoni ja mieleni huutaa aurinkoa, joten aurinkoloma se täytyy olla. Mutta minne? Aasia? Amerikka? Eurooppa?

Olen elämässäni matkustanut ainoastaan kaksi kertaa Euroopan ulkopuolelle ja molempina kertoina suuntana oli Thaimaa. Nyt haluaisin päästä valloittamaan muita maailmanosia. Bucketlistani ykkösenä on pitkään loistanut jo Costa Rica ja muut Etelä-Amerikan maat. Harmi että poikaystäväni vuoksi emme niin kauas pääse tänä kesänä lähtemään. Onneksi minulla on tällä hetkellä sellainen tilanne että pystyisin menemään itsekseni kaukolomalle vaikka ensi jouluna tai miksei jo vaikka syksyllä? Minusta tuntuu että tuo loma kuitenkin saattaa siirtyä vuodella eteenpäin.

Eurooppa se on. Thaikkuihin olisimme halunneet, mutta valitettavasti kesäkuukausina sielläpäin on sadekausi ja minä olen saanut täysin tarpeekseni sateesta. Ei kiitos. Aloin mielessäni heti kuvittelemaan itseäni Kreikan saarille tai Italian viinipelloille. Portugalilainen kaveri kuitenkin kutsui minut ja Nielsin hänen luokseen ja pitkään mietittyämme ajattelimme että ehkä siinä olisi ideaa. Minä en henkilökohtaisesti tiedä Portugalista yhtään mitään. Espanjassa olen käynyt muutaman kerran, mutta kuulemma ei niitä voi verrata. Olen kuullut nyt niin paljon hyvää eteläisen Portugalin rannoista että pakko kai se on itse mennä tutkimaan. Nyt pitäisi saada vielä lentoliput taskuun ja voimme lähteä. En jaksa odottaa. Valehtelematta uneksin tästä matkasta jo joka yö.

Haluan kuitenkin kysyä teiltä lukijoilta tiedättekö te Euroopasta jotain paikkaa jossa olisi kauniit ja eksoottiset rannat, luontoa ja myös ihanaa kaupunkia? Etsin paratiisia!!


Matkakuumeen inspiroimana minä ja kaverini menimme tutkimaan rakasta Utrechtiä ja löysimme kauneimmat kujat ja pusikot ja ihmettelimme kuinka emme tienneet kuinka paljon Utrechtilläkin on antaa. Näihin kuviin ja tunnelmiin :)












                               

2 kommenttia:

  1. Jos etsit paratiisia, niin todellakin Portugali!! Siellä on niin vihreää ja kaunista, yleistettynä oikeastaan kauniimpaa kuin Espanjassa (sori espanja, tykkään sustakin kyllä kovasti:D) Ite oon käyny vaan Lissabonissa ja Portossa, mutta pelkästään ne vei jo mun sydämen. Kuvien perusteella Etelä-Portugalin rannat on upeita! Googlaa vaikka semmoset paikat ku Faro ja Algarven luolarannat. Pakko päästä joskus noihin<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Mä epäilen vahvasti että Portugaliin päädytään ja tosi kiva kuulla et se on oikeasti näkemisen arvoinen paikka. Alan innostumaan ihan todenteolla :D

      Poista