lauantai 27. elokuuta 2016

Nurkissa lymyilee häirikkö

Asunnonhaku jatkuu tosin edelleen todella tuloksetta. Koulujen alkuun on enää viikko ja päivä päivältä stressitasoni nousee. Tiedän että kun koulut alkavat voin muuttaa ystäväni huoneeseen Utrechtissä ja muutamat muutkin ystävät ovat tarjonneet huoneen nurkkaansa minulle hätämajoitukseksi. Eli periaatteessa no hätä. Mutta nyt kun olen jo toista viikkoa ollut Nielsin vanhempien nurkissa, ahdistus alkaa pikkuhiljaa kipuamaan selkääni pitkin. Viimeisin viikko on minusta tuntunut kuukaudelta, koska olen jatkuvasti täällä vain sisällä istumassa koneeni ääressä ja etsimässä asuntoa. Vielä pitäisi toinen viikko kestää, mutta minua nyt jo epäilyttää mitähän nämä vanhemmat minusta ajattelevat. Olenkohan heidän mielestään laiskiainen joka käy jääkaapilla syömässä heidän ruokansa vai onkohan tämä vain minun suomalainen ajatusmaailmani. Voi olla että jos minä olisin heidän asemassaan toivoisin varmaan tämän ylimääräisen vieraan lähtevän ainakin jossain vaiheessa, mutta he jatkuvasti kyllä kertovat että saan olla täällä. mutta silti en osaa olla täällä kuin kotonani, koska koko ajan pelottaa että he eivät tykkää täällä oleskelustani. Haluaisin tälläkin hetkellä karata jonkun kaverini luo, sillä siellä minulla ei ole koskaan tullut tällaista "olen kaikkien häirikkönä täällä"- fiilistä. Ongelmahan vain on että kaikki kaverini ovat edelleen ympäri maailmaa lomailemassa. Olen siis aikalailla lukittuna tähän taloon.

Nyt mielestäni olisi minun ja kaverini aika olla onnekkaita ja viimeinkin löytää katto, jonka alle pystyisimme rakentamaan oikean kodin. Me olemme yrittäneet ja odottaneet jo niin kauan että nyt on meidän vuoro. Jos näin ei kuitenkaan tule seuraavaan 3-4 viikkoon tapahtumaan, muutan todennäköisesti väliaikaiseen huoneeseen, jonka jälkeen varmaankin sitten muuttaisin yhteen rakkaan poikaystäväni kanssa. Eihän tämäkään vaihtoehto ole huono, mutta olisihan se mukava kokea se kavereiden kanssa asuminen ensin. Hyvä puoli kuitenkin siinä että asuisin Nielsin kanssa on se että minun ei enää tarvitsisi maksaa joka viikkoista matkustamista tänne korpeen ja me pystyisimme yhdessä vuokraamaan studion aivan utrechtin keskustasta ja silti maksamaan suhteellisen vähän. Haluaisin vain kovasti jo tietää missä minä olen kuukauden tai kahden päästä ja mikä minun tilanteeni silloin on. Jännät kuukaudet edessä!

Antakaa meille talo pliis. Me ollaan kivoja blondeaj!



                                                                           

1 kommentti:

  1. Olen varma että tulette löytämään kämpän jostain! Kyllä se odottaminen ja etsiminen loppujenlopuksi palkitaan :-)

    VastaaPoista