keskiviikko 8. marraskuuta 2017

TALVIVAATETUSTA

Minä hyvin harvoin puhun vaatteista tai tyylistäni täällä blogin puolella, sillä jotenkin minä haluan keskittyä blogissani muihin asioihin kuin materiaan. Tämä ei ole koskaan tarkoittanut kuitenkaan sitä etten jotenkin pitäisi muodista tai vaatteista. Päinvastoin, koitan jatkuvasti päivittää tyyliäni, ja jos lähden shoppailemaan, shoppailen yleensä paljon. Tämän paljouden vuoksi jätän kuitenkin shoppailut silleen että kesällä käyn muutaman isomman reissun, ja talvisin sitten sama homma. Viime kesänä esimerkiksi lähdin Helsinkiin yhden 25kg laukun kanssa, ja tulin sitten takaisin kahden 25kg laukun kanssa. Oops. Halusin kuitenkin tänään ihan pienesti esitellä teille uutta talvivaatetustani ja kertoa minusta shoppailijana.

Mitä minä sitten yleensä ostelen? Riippuu tietenkin mitä sillä hetkellä tarvitsen. Tällä hetkellä minulla on pula neuleista ja pidemmistä paidoista ylipäänsä. Kesällä taas minulla oli kamala pula housuista ja siksi ostinkin varmaan 8 uudet housut. Kerroin jo aiemmassa postauksessa että olen täysin hurahtanut takkeihin, mutta tällä meinasin enemmän kesätakkeja. Jostain kumman syystä ostin viimeisimmän talvitakkini vuonna 2014 talvella, eli siitähän on jo aikaa. Tämän vuoksi tämän syksyn/talven projektiksi tulikin löytää jokin kiva ja lämmin talvitakki. Ongelma kuitenkin on siinä että joka kauppa tarjoaa vain sitä kolmen tyylin takkia: villakangastakkia, biker-takkia, tai bomber-takkia. Tykkään itse todella kovasti tuosta biker-takista ja edelleenkin mietin pitäisikö minulla ostaa sellainen, mutta siitä biker-takista tykkää myös tuhannet muut hollantilaiset, jonka vuoksi jokaisella vastaantulijalla on sellainen. Minun tämän hetkinen talvitakkini on villakangas tyylinen, jonka vuoksi sitten halusin jotain erilaista joten suljin heti kaikki villakangastakit pois. Kuitenkaan mitään sen omalaatuisempaa harvoin löysin kaupoista. Kaikkialla myytiin tasan ne samat takit! Tämän vuoksi päätin sitten ostaa jotain joka väriltään ja malliltaan ehkä poikkeaisi hieman massasta, ja jotain sellaista mikä ei ole lähelläkään niitä takkeja joita minä omistan jo. Tämä puffi toppatakki on täysin erilaista mitä yleensä itselleni ostan, joten tavallaan yllätin itsenikin, mutta mielestäni positiivisesti! 

Nyt kun lämmin  toppatakki löytyi, seuraavaksi alankin varmaan metsästämään hyviä talvikenkiä joilla pärjää talven New Yorkissa. Tämän lisäksi minun tulee löytää lämpimiä neuleita ja paitoja, mutta onneksi löysin jo yhden todella ihanan mallisen ja värisen. Minä en ikinä pidä vaaleanpunaista päällä, mutta jostain syystä tämä neule osui ja upposi täysin. IHANA! Minulla on kuitenkin usein se ongelma että vaatteet eivät yksinkertaisesti sovi tai näytä hyvältä päälläni (todennäköisesti kaikkien naisten ongelma). Yleensä kun lähden shoppailemaan, käyn helposti kymmenen eri kauppaa läpi, ja silti kotiin tullaan vain muutaman vaatekappaleen kanssa. Ehkä ihan hyvä näin koska ennen ostin heräteostoksia aivan koko ajan, ja minulla oli kaapit täynnä sitten vaatteita joita en koskaan pitänyt. Nyt olen erittäin nirso vaatteiden suhteen. Nyt minä ostan ainoastaan vaatteita joita minä suorastaan rakastan. Jos jokin näyttää ihan hyvältä pälläni, kysyn vielä itseltäni rakastanko tätä ja tuleeko tämä vaate tuomaan jotain uutta elämääni. Jos vastaus on kyllä, sitten aina ostan vaatteen, hinnasta yleensä riippumatta. En tietenkään kuitenkaan osta yli 50e vaatteita tuosta vain, vaan pistän paljon pohdintaa ostokseen. Nyt eilisellä kauppareissullani esimerkiksi kävin läpi jälleen kerran kymmenisen kauppaa läpi, ja kotiini tulin ainoastaan uuden takin, neuleen, ja poolopaidan kanssa.

Minkälaisia talvivaatteita te metsästätte tällä hetkellä?







17 kommenttia:

  1. Ihanan näköinen toi sun takki! :) itselläni on ollut nyt juurikin haussa talvitakki, joka olisi mahdollisimman lämmin. Oon yleensä mennyt läpi talvet palellen liian ohuissa vaatteissa, joten nyt ois aika hankkia kunnon takki.

    https://sinaviola.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla aina sama ongelma että kärvistelen siinä pikkutakissa ja aina on kylmä. Toivottavasti tämä uusi on nyt sit tarpeeksi lämmin! :)

      Poista
  2. Onpas ihania talvivaatteita <3 Mäkin rakastan eri juttujen yhditelyä ja muotia, mutta siitä ei tuu kirjotettua blogissa yhtään:p Yleensä joka kerta löytyy hirveet kasat soviteltavia vaatteita, mut ne on monesti huononmallisia niin "onneksi" ei tuu ostettua kaikkia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki meen aina niin monen vaatteen kanssa sovittamaan että joudun jonottaan kaksi kertaa pukukopeille kun hyväksyvät aina sen 6-8 sovitettavaa vaatetta, ja sitte hyvä että jos edes yksi niistä kaikista vaatteista tulee ostettua :D Joskus ihan toivon että jokin vaate näyttää huonolta mun päällä koska en haluaisi käyttää rahaa siihen, mutta jos se onkin täydellinen niin tottakai mä sen ostan haha. Mutta kiitos kovasti! ♥︎

      Poista
  3. Ihana takki! ♥ Näyttää tosi lämpimältä! Tuollainen takki tulisi kyllä itsellenikin tarpeeseen, koska mäkin oon mennyt samalla talvitakilla nyt kolmen vuoden ajan. Onhan se edelleen kivan näköinen ja tykkään siitä vielä, mutta olisi silti kiva saada uusi takki :D

    https://sofiaidaannneli.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥︎! Kannattaa oikeasti vaan mennä kauppoja läpi ja katsella jos löytyisi jotain mieluista. Minulle tämä takin löytäminen oli aika suuri prosessi, mutta lopulta löytyi, ja oli vielä 30% alennuksessa :D

      Poista
  4. Sulla on aivan ihanan oloinen blogi. itseäni kiinnostaa matkailu ihan opintojenikin kannalta, kun restonomiksi opiskelen. Niin jään kyllä todellakin seuraamaan sun blogia :)

    http://believemydestiny.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon! ♥︎ Ja suosittelen todella kovasti ulkomailla opiskelua. Se aina kasvattaa ihmistä niin paljon ja antaa niin paljon uskomattomia kokemuksia, joten lähde ihmeessä ulkomaille! :)

      Poista
  5. Mäkin pohdin vaateostoksia nykyään tosi tarkasti. On pelkkää tuhlausta ostaa kotiin vaate (ihan sama miten halpa se olis), jos sitä ei lppujen lopuksi juurikaan käytä. Tällä hetkellä metsästän jotain nättiä mekkoa, jossa tarkenisi talvisissakin juhlissa... Ihania noi sun ostokset, etenkin poolopaita on supersöpö <3

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mekot on minullakin sellainen ainainen projekti!! Aina haaveilen sellaisista täydellisistä ja hieman myös arkisista mekoista, mutta tuntuu ettei koskaan löydy sellaista mitä haluaa. Mekot ovat kyllä vaikeita, mutta onnea etsintääsi! ♥︎

      Poista
  6. Oi ensimmäinen kerta kun tupsahdin blogiisi, erittäin mielenkiintoinen blogi ja ihana takki♥︎

    http://jasukuvaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon! Käyn tsekkaamassa sinunkin blogisi ♥︎

      Poista
  7. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  8. Ihana tuo sun takki ja tuohon paitaan taisin rakastua, niin ihanan värinen! Noita puffitakkeja on täällä Suomen katukuvassa näkynyt tänä talvena todella paljon ja ja oonkin päättänyt, etten sellaista ainakaan toivottavasti itselle osta :D Talvitakkia mun ei onneksi tarvikaan ostaa kun sain siskolta sen vain vuoden vanhan takin, mutta kengät alkaa olla niin kuluneet, että uudet pitäisi etsiä.

    https://linssinlapijuuli.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi täällä Hollannin katukuvissa noita takkeja harvemmin näkyy koska onhan nuo takit hieman liian lämpimiä tänne, kun harvoin edes pakkasen puolella käydään :D. Mutta kiitos kovasti, minäkin olen aivan rakastunut tuohon paidan väriin!

      Poista
  9. Heh, olet nirso vaatteiden suhteen mutta silti ostit kesällä kahdeksat uudet housut :)

    Mikä sulla on keskimäärin yhden vaatteen käyttöikä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis näinhän minä yleensä teen että kun kerran löytyy kivat housut, ostan heti kahdet tai jopa kolmet samanlaiset, sillä minulla housut menee yleensä rikki sellaisessa vajaa vuodessa :) Sitten ei harmita niin kovasti kun menee rikki. Ja housujen löytäminen minulle on aivan mahdotonta puuhaa näin muutenkin joten siksi ostan sitten monet samanlaiset kun hyvät löytyy!

      Poista