lauantai 18. marraskuuta 2017

WASHINGTON HEIGHTS

Washington Heights. Kuva lainattu sivulta https://www.ncas.rutgers.edu/ncas-professor-robert-snyder-traces-history-nycs-washington-heights 


Tänään minä ajattelin esitellä teille paikan jossa tulen varmasti viettämään paljon aikaa New Yorkissa. Minä myös tajusin etten ole edelleenkään tehnyt teille esittelyä Pace Universitystä, jonka vuoksi aion ihan varmasti tehdä yliopistoesittelyn teille pian! Nyt kuitenkin aion puhua teille Washington Heightsista, SILLÄ MINÄ LÖYSIN ITSELLENI HUONEEN MANHATTANILTA!! Minä olin oikeasti niin onnekas huoneen metsätyksesen kanssa, sillä jotenkin minun ei pitänyt nähdä lähes yhtään vaivaa, joka on todella epätavallista New Yorkille. Itseasiassa tämä huone on se huone, jota minulle aivan ensimmäiseksi tarjottiin kun aloin etsimään syys/lokakuussa. Mutta kuten aiemmin jo kerroin, löysin myös toisen halvemman huoneen Astoriasta ja jostain syystä olin aivan rakastunut tähän paikkaan enkä pystynyt kuvittelemaan itseäni enää muualle. No tämä asuntohan yht'äkkiä lähtikin alta kun se nykyinen kämppis mietti sinne pitempään jäämistä. Sitten kerkesin stressata muutaman päivän kunnes muistin sen aivan ensimmäisen huonetarjouksen joka minulle tehtiin.

Minä en ymmärrä miksi ihmeessä en heti vain ottanut tätä huonetta Washington Heightsista, koska itseasiassa tämä huone on paljon isompi, kivempi, paremmalla alueella, hienommassa rakennuksessa, ja jaan asunnon ainoastaan yhden (todennäköisesti suomalaisen) kanssa. Kun sitten viimeinkin tajusin kuinka iso aarre tämä huone olikaan, minua niin pelotti että se olisi jo vuokrattu jollekin toiselle. Onneksi ei! Kaiken lisäksi tämän uuden huoneen vuokranantaja on vain niin ihana ja ystävällinen!!

Tottakai sitten muutama päivä tämä huone Astoriasta vapautui jälleen kerran ja se vuokranantaja tarjosi sitä heti taas minulle. Olin taas pienessä pattitilanteessa vaihteen vuoksi. Ensirakkauteni vastaan uusi rakkauteni. Haluanko halvemman huone Astoriasta, joka on muutaman minuutin lähempänä koululta ja keskustasta, mutta jotenkin tuntui riskiltä kaiken tämän perumisen ja hiljaiselon jälkeen. Vai haluanko sittenkin täysin varman huoneen jossa takuuvuokra on hyvin pieni, mutta vuokra itsessään on suurempi, huoneet ovat tuplasti isommat, asuinalue on ihana ja jossa tietäisin viihtyväni. Valitsin lopulta tuon jälkimmäisen, ja juuri äsken sain myös tietää että loppujen lopuksi tuo vuokranmäärä ei tule olemaan kuin ihan muutaman kympin kalliimpi Astoriaan verrattuna, sillä vuokranantaja on niin ihana ja laskuttaa minua ainoastaan niiltä päiviltä jotka asunnossa vietän, eli vajaakuukausilta en maksa koko kuukauden vuokraa!

Uusi kotini sijaitsee siis Washington Heightsin alueella, Upper Manhattanilla. No tottakai tämä sijainti on täysin päinvastainen kouluuni nähden, joka sijaitsee Manhattanin aivan toisessa päässä. Matkaa kouluun tulee sitten olemaan sellaiset 45-60min, mutta on se varmasti sen arvoista. Jos minä olisin lähempänä koulua halunnut asua, olisin varmasti joutunut nostamaan budjettiani vähintään 1200 dollariin, jollei jopa 1300 dollariin, eli säästyypähän muutama satanen kuukaudessa. Metrolla minulla menee ainoastaan 22min että olen aivan Manhattanin keskustassa (silloin kun metrot kulkevat ajallaan ja normaalisti), mikä on aivan mahtavaa! Minusta on myös hienoa että asun hieman keskustan ulkopuolella, koska sitten ei ole aina pilvenpiirtäjien ja turistien saartamana. Ja toivonmukaan kaupat keskustan ulkopuolella olisivat myös hieman halvemmat.


Tässä on tuleva asuintaloni ulkoapäin. Kuva on lainattu sivulta http://www.audubonparkny.com/audubonparkaudubonhouses-1006.html 

Seuraavaksi esittelen hieman Google Maps kuvaa tulevasta asuintalostani ja asuinalueesta.

Tässä on tulevan asuintaloni sisäänkäynti. Talossa on myös ovi-mies aina puolenyöhön saakka.

Ja aivan talon vastapäätä avautuu ihanat jokimaisemat ♥︎

Tässä taas asuintaloni toiselta puolelta kuvaa

Ja tässä hieman asuinalueen katukuvaa




Washington Heightsissa on todella kauniita puistoja ja rakennuksia, ja en malta odottaa että pääsen valokuvaamaan sen katukuvaa. Tämän lisäksi minun talorakennukseni näyttää aivan linnalta! Ja se on ihan joen vieressä, eli näkymät ovat mitä parhaimmat. Läheltä löytyy kuulemma paljon kauppoja ja ravintoloita ja alue itsessään on erittäin turvallinen. Myös lähin metropysäkkini on ainoastaan viiden minuutin kävelymatkan päässä, eli kulkuyhteydet ovat aivan täydelliset. Asunto on kuulemma myös todella varma, mikä ei ole yleistä New Yorkissa. Tämä tarkoittaa sitä ettei asunto yht'äkkiä lähde vain alta, eikä vuokra tuosta vain nouse. Tämän lisäksi asunnossa saa majoittautua vieraita milloin vain ilman lisämaksua. Kun puhuin muiden vuokranantajien kanssa he yleensä rajoittivat vieraita silleen että saivat olla kylässä vain lyhyen aikaa ja lisäksi joutuisivat maksamaan majoittautumisestaan 100-200 dollaria per viikko! Tämän lisäksi on näköjään todella yleistä että ihmiset asuvat vuokranantajansa kanssa, mikä voi olla hieman ahdistavaa pidemmänpäälle. Minun vuokranantajani ovat kuitenkin Suomessa, joten saadaan sitten kämppiksen kanssa ihan vapaasti asua New Yorkissa :)

Asunto itsessään on todella vanha, mutta sen pohja on todella järkevästi suunniteltu silleen että yhteiset tilat ovat asunnon keskellä, ja makuuhuoneet asunnon toisissa päissä, eli yksityisyyttä kyllä on paljon. Oletan kuitenkin että ötököitä ja joitain vaurioita noin vanhasta asunnosta kuitenkin löytyy. Mutta asunto itsessään ja sisustukseltaan näyttää tosi tosi kivalta! Nyt vaan jännitän kuka päätyykään minun kämppäkaverikseni, sillä vuokranantajani parhaillaan etsii toista tyyppiä joka haluaisi muuttaa asuntoon kanssani.

Näin yleisesti olen aivan onneni kukkuloilla ja en malta odottaa lähtöpäivääni enää ollenkaan! ♥︎

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti