perjantai 17. marraskuuta 2017

UUSI KAMERA

Siitä on kohta jo sellaiset 9-10 kuukautta kun aloin haaveilemaan mikrojärjestelmäkamerasta, kuten varmaan muistattekin tästä. Viime kesänä olin jo niin lähellä uuden kameran ostoa, mutta jotenkin minua kammoksutti tuo 1200e maksaminen siitä lempi kamerastani, kun kerta kallis New Yorkin reissu olisi myös edessäpäin. Pyysin jokaiselta jopa lahjaksi rahaa että tämän kameran saisin ostettua, mutta silti se minulta vain jäi. Kesästä lähtien kamera on kummitellut pääni sisässä, mutta ajattelin ostavani sen vasta Jenkeistä kun sieltä kerta saisin sen hieman halvemmalla. Nyt kuitenkin alkoi koulussamme uusi jakso, ja yhtenä tehtävänämme on luoda itsellemme nettisivut, joka toimisi vähän niin kuin portfoliona/cv:nä, eli tällä nettisivulla voisin hakea myös tulevaisuudessa töitä. Tämän lisäksi joudumme kuvaamaan hyvälaatuisen videon nettisivuillemme, joten näinhän minun intoni ostaa uusi kamera heräsi jälleen. Aloin katsomaan kymmeniä ja kymmeniä kamera-esittely videoita, ja kerkesinkin jo kerran vaihtaa mielipidettä siitä kamerasta jonka haluan. Loppujen lopuksi päädyin kuitenkin kameraan joka on ollut mielessäni jo viime keväästä saakka, ja olen niin onnellinen ja tyytyväinen että näin päätin. Kuvalaatu on aivan ammattitasoista ja kamera näyttää upealta myös ulkoapäin! Niin monet suosittelivat tämän kameran kuvalaatua, joten tämä oli minun selvä voittajani.


Fujifilm X-T20 + 18-55MM F/2.8-4.0 R LM OIS












Kallishan tämä kamerapaketti oli, mutta toivottavasti tulee olemaan myös sen arvoinen. Maksoin tästä nyt 1199e, mutta loppujen lopuksi kameralle sekä objektiiville tulee olemaan hintaa yhteensä 1149e sillä Fujifilmillä on nyt alennus tiettyihin tuotteisiin, joten he hyvittävät minulle ostoksesta 50e. Tämän lisäksi ostin pienen kameralaukun itselleni, sekä suojan linssiin, sillä tämä linssihän on itsessään arvoltaan 600e, joten en todellakaan halua että se rikkoutuu. Mutta ihan uskomatonta että minulla on nyt viimeinkin tämä kamera. Kauhean pitkään minä mietin tätä ostoa, mutta lopulta tulin siihen tulokseen että en ollenkaan haluaisi lähteä New Yorkiin huonon kameran kanssa, joten nyt jos koskaan olisi hyvä syy ostaa mahtava kamera. Olisi se jotenkin kurjaa olla niin upean kauniissa paikassa, ja saada sieltä vain keskiverto kuvia. Onneksi minulla ei ole enää tätä ongelmaa. Nyt kuitenkin harkitsen edellisen kamerani myyntiä, sillä näillä näkymin voisin saada siitä ihan kivasti rahaa. Tämän postauksen kuvat saattavatkin olla viimeiset kuvani jotka otin vanhalla Canon EOS 600D:lläni. Mietin myös pyöräni ja videokamerani myyntiä ihan sen takia vaan että saisin jotain rahaa takaisin tästä uudesta mikrojärkkäristä, haha! Onko teillä ehkä kokemusta Fujifilmin kameroiden kanssa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti