tiistai 20. maaliskuuta 2018

SPRING BREAK MEKSIKOSSA

Te jotka minua olette Instagramissa seurailleet, huomasitte varmaan jo minne minä ja kaverini pakenimme Spring Breikkailemaan. Kun minä olin 9v, isäni ja äitipuoleni menivät naimisiin ja painuivat siitä sitten häämatkalle. Kun minä sain kuulla että he olivat lähteneet MEKSIKOON saakka ilman minua, tuli minulla hieman katkera fiilis. Kuitenkin tuosta päivästä alkaen minulla on ollut pienimuotoinen haave päästä jonain päivänä itsekin Meksikon lämpöön, ja nyt 15 vuotta myöhemmin minä viimeinkin sain toiveeni toteutettua!

Lentomme laskeutui Meksikon Cancuniin viikko sitten sunnuntaina, ja me kaikki olimme intoa täynnä. Minulla ja kaverillani Synnellä oli yksi tavoite matkaa varten ja se oli rannat. Muilla ohjelmaan kuului hieman enemmän Spring Break tyylistä bilettämistä ja joillakin muita seikkailuja, mutta minulle tärkeintä oli kauniit rannat. Ja näitähän löytyi useita! En ole koskaan eläessäni nähnyt yhtä turkoosin väristä merta ja niin valkoista hiekkaa. Meressä lilluminen oli jälleen kerran lempipuuhaani ja sitä minä juuri nyt myös ikävöin hieman.

Tämä matka oli minulle erittäin inspiroiva siinä mielessä, että tajusin kuinka pienellä budjetilla voi päästä noinkin upeaan paikkaan kuin Meksiko. Minä olen aina jotenkin ajatellut että matkustaminen maksaa aivan kamalasti ja ei ehkä sen takia ole hintansa veroista. Mutta tämä matka avasi minun silmäni täysin! Matkustaminen on niin ihanaa ja palkitsevaa että se todellakin on rahan arvoista ja siihen kannattaa koittaa säästää. Se että voin ihan itsenäisesti tehdä päätöksiä minne päin maailmaa lähden, ja että voin nauttia ja tutustua uuteen kulttuuriin on palkitsevampaa kuin koskaan ennen osasin ymmärtää. Jo vuosikaudet olen kirjoitellut eri tilanteissa että rakastan matkustamista ja uusiin kulttuureihin tutustumista, mutta vasta nyt viimeisen puolen vuoden aikana olen ymmärtänyt mitä tämä oikeasti tarkoittaa. Tämän vuoksi päätin nyt että jos lompakossa on joskus vähänkään jotain ylimääräistä, otan heti seuraavan lennon jonnekin uuteen paikkaan, sillä matkustaminen tekee minut aidosti oikeasti onnelliseksi! Ja kuten sanoin, oikeilla vaihtoehdoilla voi jokaisesta matkasta tehdä oikein edullisen. Sen sijaan että käyttää rahat kalliisiin hotelleihin ja ravintoloihin, voi vaihtoehdoksi ottaa airbnb:n ja paikallisia ravintoloita.













Rantojen lisäksi viikkomme sisälsi erittäin paljon paikallisia Meksikolaisia ravintoloita, yhden seikkailukierroksen Meksikolaisissa metsissä ja laguuneissa, sekä yhden all inclusive beach club päivän. Beach clubilla tajusin jälleen kerran kuinka minä olen jo kasvanut kauan sitten yli tuosta kännirälläilystä ja miesten lääppimisestä. Sen sijaan että pyörittelin pyllyäni minä nautin drinksuista uima-altaan äärellä, sekä rannalla. Tottakai illanmyötä tanssijalka alkoi hieman vipattaa, mutta minun osaltani bilettely oli todella hillittyä koko reissun ajan. Minä nautin eniten siitä että saan olla rannalla tai luonnossa läheisimpieni kanssa viinilasin ja ruoan äärellä. Tämän vuoksi reissumme tähtihetkeksi noudi ehdottomasti se kuin minä, Synne ja pojat lähdettiin yöllä rannalle istuskelemaan ja tutustumaan kunnolla toisiimme. Tämä hetki oli minulle erittäin erityinen ja minusta tuntui että rakensimme hieman vahvemman siteen toistemme ympärille, jonka vuoksi olen nyt erittäin utelias mitä kaikkea seuraavat kuukaudet meille tuo.

Meksikossa oltaessa ymmärsin myös kuinka oikeasti olen niin onnekas vaihtoajastani. Minun vaihtoni on tähän saakka ollut lähemmäs täydellinen, ja minun suusta tämä on paljon sillä mielestäni mikään ei oikein ole ollut tähän saakka täydellistä. Olen jatkuvasti hymy huulilla ja kaikki on jotenkin niin kiehtovaa. Tottakai tämä johtuu osittain siitä että olen nyt periaatteessa jatkuvasti reissunpäällä, mutta johtuu se myös siitä kuinka upeita ihmisiä olenkaan tavannut täällä, ja kuinka me kaikki olemme niin seikkailunhaluisia.

Minulla on jo viikon sisään yksi pienempi reissu tiedossa joten sitä taas odotellessa. Mutta kaikkein eniten odotan tällä hetkellä toukokuuta, kun rakas ystäväni Mirkka saapuu Suomesta Jenkkeihin, ja lähdemme yhdessä länsirannikolle tekemään pientä road tripiä! Anteeksi kovasti kun hehkutan niin paljon, mutta elän nyt oikeasti elämäni tähän saakka parasta vuotta, joten mielestäni saa hehkuttaa! ♥︎ Terveisiä kuitenkin paljon Suomeen!! Jotenkin tänään ollut kova Suomi-kesä ikävä, ja ei ole enää pitkä aika siihen kun Jessica viimeinkin muuttaa Suomen kamaralle! 













TallennaTallenna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti