maanantai 13. lokakuuta 2014

Syksy saapuu!


Syksy alkaa viimein näkyä Amsterdamissakin. Olen vain ihmetellyt niitä lumikuvia mitä sukulaiseni postaa facebookiin Kuusamosta. Täällähän on vielä 15-20 astetta lähes päivittäin ja takkia hädintuskin tarvitsee. Tänään kuitenkin töihin kävellessäni tajusin että osa puista on jo saanut väriä ja kadut alkavat täyttymään kuivuneista lehdistä. Hymy levisi huulille sillä jälleen kerran tajusin kuinka hyvin minulla menee. Kyllä menin sitten hyväntuulisena töihin ja hymy jatkui vielä kotiin palatessakin. Syksy on kyllä kieltämättä niin ihanaa aikaa! Pikkuhiljaa alkaa joulun odotus, päivistä tulee pimeämpiä ja kauniit valot täyttävät kadut. Amsterdamin keskustaan oli viime yönä ilmestynyt jo jouluvalotkin.

Ihastuin täysin tähän näkymään tänä aamuna <3



Vihreitä puita edelleenkin löytyy

 Minun viime viikon projektina on ollut minun huoneeni sisustaminen. En ole koskaan ennen oikein sistustanut mitään, olen vain asunut huoneessa joka oli minulle valmiiksi laitettu. Ensimmäistä kertaa kuitenkin pohdin päässäni että miksen tekisi huoneesta sellasta, että siellä viihtyy köllötellä vapaapäivinä. Nappasin sitten poikaystäväni kainaloon ja sitten painuttiinkin Ikeaan. Matkaan tarttui kolme koristetyynyä, valoja, kynttilöitä, tekokukkia sun muuta ja onnekseni lompakko ei kärsinyt edes pahasti. Heti kotiin päästyäni aloinkin sitten huoneeni laittoon. Ainut ongelma oli että tilaa tavaroilleni ei oikein ollut missään. Onneksi host äitini korjasi tämänkin ongelman ja mentiin sitten yhdessä Ikeaan ostamaan vielä lipasto, jota sitten täysin uunona kokosin eilen. Minua ei todellakaan ole tarkoitettu rakennuspuuhiin. Olen vain niin epävarma rakentamisesta, sillä pelkään tekeväni sen väärin.

Uudet tyynyt ja valot

Kova pohdinta. Palloilla vaiko ilman palloja?

Päädyin lopulta palloihin

Lopputulos

Syysmekko jota en oikeasti ole käyttänyt kuin ainoastaan syksyisin



Kävin myös enimmäistä kertaa elämässäni Primarkissa ja tämä reissu sai kyllä hymyn pyllyyn asti. Ostin ison läjän paitoja, sillä paitapula on minulla ollut jo pidemmän aikaan suuri. Suurin osa hintalapuista näytti 6-10 euroa ja olin jo henkisesti valmistautunut 80 euron reissuun. Kassan edessä seisoessani sitten katselin näyttöruutua joka hinnoitteli suurimman osan paidoistani uudestaan. 1 euro, 1 euro, 1 euro. Katsoin niin hämilläni, mutta niin onnessani tätä näyttöä. Olisin hyvin voinut ottaa vaikka muutaman paidan lisää!!! Lopulta hinnaksi tuli 41 euroa mikä on minun mielestäni hyvin, sillä ostin seitsemän normaalia toppia/t-paitaa, yhden pitkähihaisen paidan ja yhden tosi paksun ja pitkän neuleen.

Löytöni Primarkista


Minusta on niin suloista sillä joka kerta kun menen poikaystäväni luo ja tämän isoveli on kotona, kyselee isoveli olenko jo löytänyt sopivaa koulua itselleni. Nyt viime perjantaina sitten tämä isoveli kävi minut noukkimassa eräältä bussipysäkiltä ja meillä oli koko automatka aikaa keskustella asioista ja tottakai hän heti sitten kysyy joko olen löytänyt sopivaa meikkiartistikoulua itselleni. No ensiksikin totesin että meikkiyliopistoja ei ole olemassa, eli ensin haluan saada yliopisto/ammattikorkeakoulu tutkinnon ja sitten vasta käydä meikkikurssin. Tämän jälkeen vielä kysyin miksi hän on aina niin utelias tästä aiheesta. Hän vain sanoi että hei! Mä oon nyt sun personal avustaja ja mä autan sua pääsemään kouluun. Tuli itselleni taas niin onnekas olo. Mistä minä saankaan näitä ihania ihmisiä ympärilleni. Onnekseni tämä veli myös mainitsi eräästä fashion koulusta Amsterdamissa ja olen nyt niiiiiiin kiinnostunut siitä. Ens kuussa menen avoimille päiville ja tämän jälkeen todennäköisesti sitten haenkin sinne. Kuulostaa liaan täydelliseltä paikalta ollakseen totta :D

Joutsenet palasivat pihaamme jälleen

Voiko maanantaita aloittaa paremmin kuin hyvällä aamiaisella

Meidän pikkusöpöliini se vain kasvaa

                             

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti