perjantai 31. lokakuuta 2014

Joulun odotus alkoi!



Lokakuu on lopuillaan ja päivät sen kuin lyhenevät. Viimeinkin ulkona näyttää kunnon syksyltä ja ilmakin on alkanut (ehkä???) kylmenemään. Heräsin muutama aamu sitten ensimmäistä kertaa siihen tunteeseen etten malta odottaa jouluun. Tunsin jo sen tunnelman mikä minun isovanhempieni talossa vallitsee jouluaattona. Ajattelin jouluruokaa, lahjoja, sitä pimeyttä ja kauniita valoja. Siitä aamusta lähtien olen tosissani laskenut aamuja Suomen matkaan. Haluan kotiin!! 49 päivää :)

Olen niin onnellinen että uusi host äitini on hulluna jouluun. Sovimme jo että yhdessä sitten jouluostoksille. Itseasiassa hän toi jo minulle jouluporoja koristeeksi huoneeseeni, etten ikävöisi niin paljon kotiin. Nyt pitää tällä viikolla minun päästä Ikeaan niin saan ostettua glögiä ja ehkä pipareita ja näin saan jouluhimoni ehkä hieman laannutettua.

jouluporot!

Eilen oli ensimmäinen kylmempi päivä täällä. Yhdeksän astetta lämmintä mutta ilma tuntui jotenkin tosi kylmältä, aivan kuin talvella. Minulla on tosi tosi ikävä lunta. Olen tottunut siihen että lumi on maassa sen 7-8kk mutta nyt viimeeksi näin lunta tammikuun alussa. Itseasiassa viimeisen 1,5 vuoden aikana olen nähnyt lunta ainoastaan 14 päivää ja sekin oli ennemminkin loskan tapaista. Ei ihme että näin kova kylmän ja lumen ikävä!

Tällä hetkellä työskentelen maanantaista pejantaihin ja Hollannissa lähes kaikki kaupat sulkevat ovensa viimeistään kello kuudelta, mikä on erittäin tyhmää jos miettii että ihmisethän pääsevät töistä tuohon aikaan. Tämähän meinaa sitä että joka lauantai on shoppailulauantai minulle. Ainut päivä viikossa jolloin minulla on aikaa lähteä ostamaan jouluostoksia ja ihan tavallisiakin ostoksia.

Alkaa myös hieman jännittämään sillä ensimmäistä kertaa ikinä tuon hollantilaisen miehen mukanani Suomeen :) Olihan minulla aikoinaan hollantilainen poikaystävä ja kerran se tuli mua moikkaamaan Suomeen mutta silloin meidän ei tarvinnut viettää aikaa perheeni kanssa. Nythän me menemme Suomeen jouluksi, eli suuren perhejuhlan aikaan. Minua jännittää lähinnä tuleeko siitä kivaa ja voiko tällainen kaupunkimies rakastua luontoon tai edes viihtyä siellä muutamaa viikkoa?

Olen nyt tottunut siihen että huoneessani ei ole internetiä ja itseasiassa olen tajunnut että tämä on aika vapauttavaa. Olen keskittynyt nyt ihan eri asioihin. Tämän hetkiset harrastukseni onkin palapelin teko, neulominen ja lukeminen. Milloin ihmeessä olen viimeeksi tehnyt mitään näistä?! Ja jos oikeasti tarvitsen nettiä, silloin nappaan läppärini kainaloon ja menen alakertaan. Ennen käytin tunteja netissä, tällä hetkellä ehkä tunti per viikko. Myös yksi asia johon olen myös hullaantunut on meikki ja meikkaaminen. Vietän kauneuskaupoissa enemmän ja enemmän aikaa ja tulen aina kotiin kourallinen uusia meikkejä kädessä. Ehkä minusta vielä voisikin tulla meikkiartisti jonain päivänä.


Kulmakarvani ja ripseni ovat erittäin vaaleat ja sen takia silmäni katoavat ilman meikkiä. Testasin kuitenkin miltä näyttää pelkkä huulipuna minun kasvoillani :)


Ero piirrettyjen ja minun omien kulmakarvojen välillä on iso!

Varjostuksia poskilla ja silmämeikki 

Lopputulos. Tässä vaiheessa ei enää nuo kulmakarvat pomppaa silmille niin kuin aiemmin. Onnistuin kerrankin myös luomaan kivan kampauksen :)


Lähetän rakkautta kaikille!




Nyt kuppi kuumaa ja peiton alle töllöttämään Harry Potteria :) Ensimmäinen perjantai paluuni jälkeen ilman Nielsiä kääk!

                               Karmaisevaa Halloweenia kaikille!
                       

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti