keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Ansaitsenko parempaa?

Tämä päivä on kulki todella mukavasti ja erityisesti nopeasti. Siivoilin ja vahdin lapsia erittäin hyvillä mielin. Tänään jopa pystyin lopettamaan työt neljä tuntia normaalia aiemmin. Kaikki hyvin. Ainakin toistaiseksi. Juttelimme host äitini kanssa hollantilaisesta ruokakulttuurista ja jotenkin keskustelu päätyi minuun ja Nielsiin ja siihen kun Niels ei osaa oikein kokata eikä varmasti pestä edes pyykkiäkään. Host äitini kertoi hänen ja hänen poikaystävänsä kerran sitten jutelleen Nielsistä. Hänen poikaystävänsä oli sanonut jotain tämän suuntaista: "Se niels..... Jessica ansaitsee todellakin jotain paljon parempaa". Tähän Ana, host äitini oli sitten sanonut että tiedän. Pieni järkytys iski sisääni.

Tämän päivän kuvauksia



Okei ehkä kyse on kulttuurisellisesta erosta, mutta mielestäni ensinnäkään tuollaista ei sanota ääneen varsinkaan kun he hyvin tietävät että olen rakastunut? Ana selitti kuitenkin etteivät he tarkoittaneet tätä mitenkään pahalla, mutta enemmänki sillä että minä olen niin paljon henkisesti Nielsiä vanhempi ja että Niels on vielä niin pieni poika, jolla on paljon kasvettavaa edessä. Totta. Ainakin osin. Tämähän kuvan minäkin sain ensiksi Nielsistä ja sen takia inhosinkin koko poikaa aluksi. Mutta faktahan on se että Ana ja hänen poikaystävänsä ovat nähneet Nielsin kaksi tai kolme kertaa ja vain lyhyen hetken ajan ja sen perusteella vetäneet johtopäätöksensä.




Olin myös tosi yllättynyt miten asetuin heti puolustus kannalle kun Ana tämän asian esitti ääneen. Minulle tuli kauhea tarve puolustaa omaa poikaystävääni, mikä on mielestäni hyvä merkki. Ainakin hän merkitsee minulle paljon. On kuitenkin myös totta, että meidän suhteessa on jokin asia hieman häirinnyt minua ja nyt kun aloin sitten tätä miettimään tajusin että ongelma on juuri tämä henkinen eri-ikäisyys. Mutta se ei kuitenkaan ole ollut minulle mikään este. Mutta pitääkö minulla nyt pistää näiden ihmisten mielipide korvan taakse ja miettiä teinkö oikean valinnan vai unohtaa koko asian ja pysyä onnellisesti parisuhteessa? Asiaa vain pahensi se kun Ana alkoi kertomaan kuinka paljon Niels muistuttaa hänen ensimmäistä poikaystäväänsä Ranskassa.




Minä tunnen Nielsin nyt tosi hyvin, host äitini ja hänen poikaystävänsä eivät. Minä olen se joka on häneen rakastunut, joten ei sillä ole väliä jos kaikki muut ihmiset eivät hänestä pidä yhtä paljon. Tärkeintähän on se että minä olen onnellinen, niinhän?


Onni on Ikea


                             

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti