keskiviikko 1. helmikuuta 2017

MIRRORLESS CAMERAS?


Minä olen todella hurahtanut jälleen kerran valokuvaamiseen ja bloggaamiseen, ja jatkuvasti mietin mielessäni mistäs saisin otettua taas kivoja kuvia. Sydämeni pysähtyi muutamaksi tunniksi viime joululomalla, kun rakas Canonin järjestelmäkamerani lopetti tarkentamisen ja minä kävin netin kaikki vinkit läpi kuinka korjata tilanne. Pitkän taistelun jälkeen (ja eritoten kameran puhdistamisen jälkeen) kamera alkoi taas tarkentamaan, huh! Onhan minun kamerallani jo 3,5 vuotta ikää, mutta kamerallahan pitäisikin toimia vuosia. Kuitenkin, tänä aikana kun kamerani oli rikki, aloin jo selailemaan uusia vaihtoehtoja, ja sydämeni oli heti myyty mikrojärjestelmäkameroille, eli mirrorless (onkohan nyt suomeksi peilittömille) kameroille. Nämähän ovat lähestulkoon yhtä hyviä kuin perus järjestelmäkamerat, mutta kooltaan erittäin pieniä. Minullahan on minun kamerani kanssa se ongelma, että koonsa ja painonsa vuoksi se jää niin usein kotiin, jonka vuoksi tuo mirrorless kamera olisi minulle niin täydellinen, ja katsoin myös muutamia videoita näistä kameroista ja olen niin rakastunut. Paitsi tietty siihen hintaan en ole, mutta silti, pelkkää rakkautta!

Nyt tarvitsenkin rakkaat lukijat vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia! Onko mikrojärjestelmäkamera hyvä vai huono ostos?

Itse katselin Olympuksen OM-D E M10 II kameraa, joka koonsa lisäksi on vain niin ÄLYTTÖMÄN kaunis. Katsoin myös monia esittelyvideoita, joissa kamera näytti ajavan asiansa täysin. Kuvat olivat kauniita ja kamera sisälsi useita käytännöllisiä toimintoja. Joulun aikaan tässä kamerassa oli sadan euron alennus, mutta nyt se on jälleen 600e, joka ei budjetilleni juuri nyt oikein käy, mutta seuraavia alennusmyyntejä odotellessa!




Olen Canonin suuri fani, jonka vuoksi löysin heiltäkin kivan mikrojärjestelmäkameran Canon EOS M, mutta jotenkin mieleni halajaa enemmän tuota Olympuksen kameraa. Tässä kuitenkin tämä Canoninkin kamera:



En nyt kuitenkaan ehtinyt perehtymään tähän kamera asiaan sen enempää, joten jos vain teillä kellään on mitään hyviä vinkkejä, otan ne mielelläni vastaan! Kiitos, pus!


2 kommenttia:

  1. Tosi ihana banneri! Itse en omista edes normaalia järkkäriä, mutta tuollainen mirrorless-kamera olisi niin kätevä kuljettaa mukana ja olisihan se kans tosi suloisen näköinen!
    http://mahdollisestiehka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! Joo toivon niin kovasti että jokin päivä rahat riittäisivät tuohon kameraan!

      Poista