sunnuntai 5. helmikuuta 2017

PATIKOIMASSA



Eihän sitä Kuusamossa voi käydä ilman että vierailee Oulangalla, eihän? Patikointi ei ole ehkä se minun lemppari urheilumuoto, mutta aina silloin tällöin patikoimaan on vain päästävä, sillä se virkistää mieltä niin kovasti. Rakastan raikasta ulkoilmaa, ja sitä luonnonkauneutta. Joskus myös patikointi on minulle hyvä hetki napata kamerani mukaan ja mennä kuvaamaan kaikkea mitä matkan varrelta löytyy. Nämä kuvat ovat oikeasti minulle yksi syy lähteä sinne luontoon, ja niin se oli vähän tänäänkin. Lähdimme siskoni kanssa Oulangalle kävelemään, jotta saisimme napattua kivoja talvisia kuvia, ja ainakin itseni mielestä onnistuimme aika hyvin tehtävässämme. Ulkona oli kymmenisen astetta pakkasta, joka kyllä yhdellä housukerrastolla tuntui kylmältä, mutta reipas kävely lämmitti mukavasti. Välillä hieman jännitti, sillä kaikki patikkapolun portaat olivat kuin jyrkät liukumäet, ja tuntui että kohta sieltä tullaan pää edellä alas suoraan kuohuvaan koskeen. Onneksi sitten kaiteesta roikkuen päästiin hengissä alas. Paras hetki oli sitten se kun pääsimme takaisin kotiin, ja mielessä ja iholla pystyi tuntemaan sen lämpimän fiiliksen, että viimeinkin sinä teit jotain hyödyllistä hyvinvointisi eteen. Olisi kyllä niin ihanaa jos kotona Hollannissakin olisi joitain vastaavia ulkoilupaikkoja, jonne voi vain mennä, ihastella, ja nauttia rauhasta.













Loma näin yleisesti on tähän asti ollut aivan ihana, vaikkakin aika kulkee paaaaaaaaljon hitaammin, kuin jouluna. Ajattelen tätä kuitenkin hyvänä asiana, sillä nyt pystyn keskittymään tasan just minuun ja siihen mitä minä haluan tehdä eikä päivät vain vilise ohi silmien. Joka päivä olen nukkunut päiväunet, ja joka päivä olen lukenut kirjaa, ja tehnyt asioita mistä minä pidän. Melua ja vilskettä on paljon vähemmän kuin jouluna, jonka vuoksi myös minulla on erilainen fiilis täällä ollessani. Sitä on vaikea selittää, mutta sellainen lämmin fiilis ja kaipuu jotenkin puuttuu. Ehkä se on myös se että nyt täällä rullaa arki, eikä joulu, jonka vuoksi päivät ovat täysin erilaisia. Nyt myös tuntuu siltä, että lähtö täältä tulee olemaan hieman helpompi kuin viimeeksi. 

2 kommenttia:

  1. Hitsi kuinka upeita kuvia!
    millatt.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Siis ihan mahtavia kuvia, näyttää tosi upealta paikalta! Jään hei lukijaksi! :-)
    http://sannialina.blogspot.fi/

    VastaaPoista