torstai 5. lokakuuta 2017

A B C D E F G...

Nyt ajattelin että olisi todella sopiva hetki pistää viimeinkin oma elämäni aakkosiksi. Tämä postaus on pitkään jo lojuillut luonnosten pohjalla, ja on jo korkea aika päästä postaamaan tämä. Oli kuitenkin hauska huomata että juurikaan mikään näistä kohdista ei ollut tämän puolen vuoden aikana muuttunut, vaan edelleenkin elämä rullailee aika samaa rataa.

A = ALANKOMAAT
Olen viimeiset reilu neljä vuotta asunut Alankomaissa. En ymmärrä ollenkaan miten tästä muka on jo neljä vuotta, kun itse sanoisin että ehkä kaksi. Toisaalta mielestäni olisin voinut myös asua täällä jo kymmenenkin vuotta, sillä tunnen tämän maan hyvin, tunnen sen käytännöt, tunnen kielen, ja tunnen sen kulttuurin.




B = BLOGGAAMINEN
En olisi koskaan uskonut itsestäni että kaikkien näiden vuosien jälkeen bloggaan edelleenkin! Rakastan bloggaamista, vaikka minusta lomilla tuleekin välillä laiskanpuoleinen bloggaaja. Samoin luen lähes päivittäin muita blogeja, sekä olen hurahtanut täysin vlogeihin. Tämän vuoksi olen miettinyt myös sitä mahdollisuutta että alkaisin vaikka kerran kuussa välittämään kuulumisiani vlogin välityksellä. Mitäs mieltä te olisitte tästä?


C = CANON 
Canon kamerani ei ole minua koskaan pettänyt. Näin vuosien huonon kohtelun jälkeen se pelaa vielä todella hyvin, eikä Canonia voi murskata mielestäni mikään. Vaikka olenkin uskottautunut Canonille, on suunnitelmissani pian ostaa Fujifilmin pieni järjestelmäkamera, mutta olen varma että jos valokuvaus urani alkaa joskus loistamaan, päädyn vielä ostamaan Canonin ammattilaiskameran.




D = DOLLARIT
Jee eli kohta vaihtoni Jenkkeihin alkaa, ja pitää vaihtaa eurot dollareiksi. En ole koskaan eläessäni ennen Jenkeissä käynyt, joten tästä varmasti tulee itselle suuri elämys ja seikkailu.


E = EPÄVARMUUS
Elämä ei ole aina vain ruusuilla tanssimista, ja siksi minuun on myös iskenyt pieni epävarmuus valinnoistani ja haaveistani. Haluaisin niin paljon elämältä, mutta tällä hetkellä olen hieman epävarma taitoihini ja kykyihini, ja jotenkin en vaan usko että nousen koskaan sille huipulle jonne halajan. Tiedän että taitoni varmasti riittäisi sinne, ainakin pienen harjoituksen jälkeen, mutta ongelma on siinä että kuka huomaisi taitoni jos olen aina näin piilossa?


F = FLATER
Alankomaiden kantapaikkani. Vaikkakin viime vuonna tuli todella vähän käytyä tässä pienessä kahvilassa/baarissa. Tästä huolimatta, tämä paikka tulee aina olemaan se kantapaikkani.


G = GOOGLE
Googlesta on erityisesti nyt yliopistovuosina tullut minun toiseksi paras ystäväni. Google vain tietää lähes kaiken, ja ilman Googlea en selviäisi tästä koulusta millään tavalla.


H = HOGESCHOOL UTRECHT
Tämä opinahjo on ollut suuri osa elämääni viimeiset reilu kaksi vuotta ja jollain tavoin myös osana seuraavatkin kaksi vuotta. Tulen kuitenkin viettämään fyysisesti paljon vähemmän aikaa tuossa koulussa seuraavien vuosien aikana.


I = ILLANKUKKUJA
Minä olen aina rakastanut kukkua iltaisin. Jos tiedän että seuraavana aamuna ei ole menoja, olen jo varhain päivällä innoissani tulevasta yöstä kun saan vain antaa aikaa itselleni ja tehdä mitä lystään, niin myöhään kuin lystään.

J = JUUSTO
Ai että, varmaan se ainut syy miksi en voi koskaan ryhtyä vegaaniksi. Juusto on elämä.


K = KOULUTYÖT
Ja näitä minulla on aina ja paljon. Ja olen sellainen ihminen joka tekee koulutyönsä aina tunnollisesti alusta loppuun, ja saatan siten helposti viettää kokonaisen päivän tietokoneeni ääressä.


L = LEFFAT
Mikä onkaan sen parempaa kuin ihanan leffan katsominen illalla. Ja vielä parempi jos sen näkee leffateatterissa!


M = MUSIIKKI
Musiikki on aina ollut osa elämääni. Joskus hieman vähemmän ja joskus enemmän, mutta rakastan sekä musiikin tuottamista että kuuntelemista.


N = NIELS
Minun muruni jo viimeiset kolme vuotta, ja todella iso osa elämääni.


O = ONNEKAS
Minä olen ollut erittäin onnekas elämässäni, sillä mitään kamalaa ei vielä koskaan ole minulle tai lähimmäisilleni tapahtunut (koputa puuta). Tämän lisäksi olen todella onnekas siinä mielessä, että näin isolla kaavalla olen aina saanut tai tavoittanut sen mitä olen halunnut tai tarvinnut elämässäni, kuten mm. lukion, yliopiston, haluamani vaihtomaan, asunnon ja niin edelleen.


P = PHOTOSHOP
Erityisesti tällä hetkellä elämäni pyörii Adobe Photoshopin ympärillä monia tunteja päivässä. Minusta alkaa tulemaan ihan ekspertti kuvien tuottamisessa ja muokkaamisessa.



Q = QUSAMO
Mielestäni kun aikoinani olin Kuusamon nuorten edustajistossa, käytimme Kuusamosta sanaa Qusamo, ja siksi tämä tuli ensimmäisenä mieleen kun mietin kirjainta Q. Kuitenkin siis Kuusamo, rakas kotikaupunkini, jossa edelleen rakastan käydä vierailulla.


R = RUOKA
Mitä olisikaan elämä ilman ruokaa? No tietty nälkää, mutta meinaan kuitenkin sitä että ruoka on aina tehnyt minut onnelliseksi (ainakin useimmissa tapauksissa). Rakastan sitä myös kun voi päiväsällä käydä vaikka ihanalla lounaalla ja nauttia ruoasta hyvässä seurassa.


S = SUOMI
Oi maamme Suomi synnyinmaa. Nyt varsinkin kun en ole vakituisesti asunut Suomessa vuosikausiin, voin sanoa että välillä on ikävä kotiin. Kuten nyt, sillä en ole nähnyt kunnon ruskaa viimeiseen neljään vuoteen, ja minä haluaisin niin kokea kunnon lapin ruskan.


T= TAKIT
Voittekin kurkata tänne missä kerroinkin jo pienestä takkiaddiktiostani. Tällä hetkellä suunnitteilla olisi uuden talvitakin ostaminen, sillä talvitakkia en ole ostanut viimeiseen kolmeen vuoteen.


U = ULKOILMAKUVAUS
Varsinkin Suomessa teen tätä todella paljon. Ulkoilmakuvaus tekee minut niin onnelliseksi. Saan nauttia luonnosta ja raittiista ilmasta, sekä tallentaa päivän otoksina kameraan. Alankomaissa tätä tulee kuitenkin harvoin harrastettua, kun kaunista luontoa ei täällä niin paljoa ole. Kaikki on lähinnä vain kaupunkia ja kivetystä. En malta odottaa joulua että pääsen taas luontoon kuvailemaan.

Tällainen behind the scenes otos viime kesältä


V = VALOKUVAUS
Ja aivan niin kuin edellisessäkin kohdassa puhuin valokuvauksesta, niin tässä kohtaa sanon näin ylipäänsä että olen aivan rakastunut valokuvaukseen. Tähän mennessä olen oppinut valokuvauksen taidot itse, mutta onneksi pian pääsen ottamaan ensimmäisen valokuvauskurssini, ja toivottavasti alan kehittyä siinä nopeasti.


W = WANDA'S
Vantaan paras ruokaravintola 2017. Isäni omistaa osan tästä ravintolasta, jonka vuoksi menemme tuonne syömään usein. Jotenkin tästä paikasta on tullut minulle sellainen perheravintola, jossa istumme yhdessä, syömme ja vaihdamme kuulumiset.


X = XL 
Kyllä, kaapistani löytyy välillä XL kokoisia vaatteita, ja asia on ollut näin jo niin kauan kuin jaksan muistaa. Minulla on sellainen ikuinen laihdutusprojekti ollut aina päällä, mutta tuloksia on kuitenkin saatu hyvin hitaasti. Toisaalta minulla ei koskaan ole ollut mitään suurta tarvetta laihduttaa, jonka vuoksi olen ihan tyytyväinen niihin XL kokoisiin vaatteisiinkin.


Y = YSTÄVÄT
Ehkä hieman kliseinen, mutta kyllä silti ystävät täytyy mainita. Varsinkin tässä vaiheessa, kun enää muutama kuukausi, ja minun pitää hyvästellä Utrechtin kaverit, ja ken tietää kuinka pitkäksi aikaa kun kaikki me lähdemme omille teillemme.




Z = ZAKKENDRAGERSHOF
The place to be. Oma koti kullan kallis!


Å= ÅHO
Olen todella kova tiputtamaan tavaroita lattialle käsistäni, ja osaan olla välillä niin kömpelö että ihan hävettää.


Ä = ÄITI
Minulla ja äidilläni on viime vuosina ollut erittäin paljon erimielisyyksiä, mutta tästä huolimatta aina on jotenkin ikävä äidin kainaloon ja äidin luokse. Se on vain sellainen paikka jossa voi rauhoittua ja vain nauttia elämästä. Äidin koti on edelleen minunkin kotini, eikä tämä asia tule koskaan muuttumaan.


Ö = ÖVERISYÖMISET
Överisyömiset kavereiden kanssa on välillä niin rentouttavaa. Joustavat housut jalkaan, ruoka esiin, ja vain laiskottele sohvalla, syö ja naura maha kippurassa. ♥︎


Tässä on minun tämän hetkiset aakkoseni, ja haluankin haastaa myös sinut tekemään ja jakamaan omat aakkosesi omassa blogissasi! 


3 kommenttia:

  1. Olipa ihana postaus! :) Ja nämä kuvat myöskin. Mielenkiintoista lukea sun aakkosia, voisi joskus itsekkin tehdä vastavaan postauksen :) Oot kyllä kauan asunut jo ulkomailla! Mä oon muuten nyt varannut matkan Amsterdamiin, jee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiiiitooos! Joo täällä on kyllä tullut nyt oltua hieman pitempään kuin aikoinaan ajattelin, mutta mikäs täällä ollessa :D Ja jee tervetuloa Amsterdamiin! Tulet varmasti pitämään siitä. Oletko ennen vieraillut Alankomaissa?

      Poista
    2. En ole :) Mutta varmasti tuun tykkäämään:D

      Poista