tiistai 2. tammikuuta 2018

LÄHDEN TÄLLÄ VIIKOLLA NEW YORKIIN!




Moikka taas rakkaat lukijat ja hyvää uutta vuotta! Minun vuoteni oli tarkoitus kulua ilotulitusten parissa Rukalla ja tämän jälkeen kotona rentoutuen telkkarin ääressä ja hyvää ruokaa syöden, mutta kaikki ei tietenkään aina mene suunnitelmien mukaan. Rukalle pääsin ja tunnelma siellä oli tosi talvinen ja kiva. Ilotulitukset olivat ehkä pienoinen pettymys, sillä jälleen kerran olivat sekä pienemmät että lyhyemmät kuin mielestäni koskaan aikaisemmin, mutta mitäpä tuosta. Kotona saatiin sitten ruoat eteemme ja olimme juuri aloittamassa leffaa, kun äiti sitten vahingossa leikkaa juustohöylällä sormesta sellaisen syvän ihopalan, että piti sitten lopulta lähteä ajamaan täältä Rukalta Kuusamon keskustan terveyskeskukseen. No onneksi minun unirytmini on ollut sen verran outo nyt muutenkin, joten ajaminen sinne kello 3 aamuyöstä ei ollut niin kamalaa. Takaisin ajaminen oli kuitenkin hieman rankempaa, ja kotiin pääsimme sitten vasta kello 5 aamuyöstä. Ei ehkä kaikkein paras vuoden alku äidilleni, mutta olipas uusi vuosi sekin.

Tällä viikolla tulee kuitenkin tapahtumaan jotain paljon paljon paljon jännittävämpää, sillä viimeinkin voin laskea yhden käden sormilla päiviä siihen kun lähtöpäiväni vaihtoon koittaa. Jotenkin aivoni eivät oikein tätä ole vielä ymmärtäneet, ja sen takia en ole pahemmin ajatellut edes koko lähtöä täällä Suomessa ollessani. Minä vain nautin vielä täällä lapissa olosta sen verran paljon että en oikein jaksa huolehtia mistään muusta. Kuitenkin välillä kun koitan miettä tulevaa reissuani hieman enemmän, valloittavat perhoset minun vatsani välittömästi.





Päivää ennen Suomeen lähtöä sain viimeinkin tietää lopulliset kurssini joita minä nyt tulen New Yorkissa opiskelemaan, ja surukseni sain huomata että en ollut saanut yhtäkään ensisijaista kurssia jonka olin valinnut, ja sain ainoastaan kaksi kurssia varalistaltani, ja näistäkin yksi kurssi oli sellainen jota en oikeasti halunnut tehdä. Minä hieman epäilen että minun tietojeni kanssa oli jotain ongelmaa, koska minä en ennen näitä kurssien saapumista pystynyt kirjautumaan yliopiston käyttäjätileilleni jonne minun olisi pitänyt voida kirjautua, ja sitten kun mainitsin asiasta niin yht äkkiä minun sähköpostini toimi, toinen käyttäjätunnus toimi ja kas kummaa, kurssitkin tulivat vaikka niitäkin olin jo yli kuukauden odottanut. Tämän vuoksi epäilen hieman että minulle valittiin kurssit sitten jämäkursseista. Suurin ärtymyksenaiheeni oli kuitenkin se että halusin niin kovasti tehdä digitaalisen valokuvauskurssin, niin kuin KAIKKI muutkin vaihto-oppilaat jotka meidän koulusta sinne ovat aiemmin lähteneet. No minä en kuulemma mahtunut tälle kurssille ja pistivät minut sitten introduction to photography kurssille, ja tähän minä en alunperin halunnut koska tätä kurssia varten tarvitaan sellainen vanha vintage kamera, jolla kuvia otetaan filmille. Onneksi kuitenkin valitin tästä kurssista kovaan ääneen Nielsillä, sillä Nielsin isoveljellä sattui olemaan juuri tällainen kamera minulle lainaan, ja nyt olenkin todella innoissani tästä kurssista, sillä tulen oppimaan valokuvauksen perusteet, ja teetämme näitä kuvia myös pimeässä huoneessa. KIITOS NIELSIN VELI!! Ja kiitos että sain nämä kurssitietoni juuri tuona iltana enkä päivääkään myöhemmin, sillä muuten olisin ollut pulassa. 

Introduction to Photography kurssin lisäksi minut oli pistetty Digital Design 2, Traditional Animation, Painting, ja Music Appreciation kurssille. Hieman pelottaa tuo animointi ja maalaus kurssi, sillä minä osaan tehdä piirtämistä digitaalisesti, mutta käsin se voi olla hieman haastavampaa. En myöskään ole mikään maalauksen suuri ystävä, mutta parempi kai se kuin jokin kamala teoriakurssi. Ja laitoin kuitenkin kurssiohjaajalleni viestiä että en oikeasti halua tehdä tuota Music Appreciation kurssia, ja sitten pienen professorin haastattelun kautta pääsin erikoiskurssille, jossa me tulemme opiskelemaan media maailmoiden luomista puhelimien kautta. Luomme siis puhelimille augmented reality ja virtual reality juttuja, ja olen tästä TODELLA innoissani!! Virtual reality tulee varmasti olemaan isompi osa meidän maailmaamme hyvinkin pian, joten minusta on hienoa että pääsen opiskelemaan tätä. Eli loppujen lopuksi sain kurssit joihin olen erittäin erittäin tyytyväinen, jollen jopa tyytyväisempi kuin ensimmäisistä valitsemistani kursseista!

Kaikista paras kuitenkin siinä että sain vaihdettua tuon yhden kurssin oli kuitenkin se, että sen sijaan että minulla olisi ollut koulua ma, ti, ke ja pe, minulla on nyt koulua tiistaina-perjaintaina. Ja tiistainakin oppituntini alkaa vasta kello 18, joten minulla tulee aina olemaan ekstra pitkä viikonloppu ja siten aikaa tehdä erilaisia reissuja ♥︎. 



Laitan teille vielä hieman tilannepäivitystä lähempänä lähtöpäivää. Nyt alkoi myös hieman jänskättämään. Hyvää alkuvuotta teille kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti