maanantai 2. kesäkuuta 2014

Mitäs meninkään tekemään...


Päivät rullaa eteenpäin aivan liian nopeaa! Olen pitänyt itseni niin kiireisenä että hyvä että nukkumaan kerkeää. Yritän saada jokaiselle päivälle jotain erikoista ohjelmaa ja nähdä jonkun ystävistäni. Tämä lähinnä siksi että käytän jokaiset päivät täällä nyt hyödyksi. Nyt aletaan tosiaan lähestyä sitä h-hetkeä ja olo muuttuu kurjemmaksi päivä päivältä. Tai olo on kurja yleensä yöllä kun menen nukkumaan. Päiväsaikaan minulla on yleensä ollut todella mukavaa.

Viime viikko on kuitenkin muuttanut ajattelutapaani kovastikin. Tapasin nimittäin ihmisiä, jotka toivat elämääni ison auringon ja olen todella todella onnellinen, että tapasin heidät. Viime yönäkin en melkein saanut unta kun mietin vain kaikkea mitä minulle tapahtui viikon aikana. Hymy oli kyllä korvissa asti koko päivän! Sitten taas herään siihen faktaan, että lähtö koittaa. En osaa enkä halua käsitellä sitä. Siksi sitten eräänä yönä heräsin ja aloin tekemään itselleni uutta au pair profiilia aupair-worldin sivuille. En nyt tiedä onko tämä aivan typerä idea, mutta kun aloin miettimään, niin ei minulla ole Suomessa tällä hetkellä oikein mitään. Minulla on sielä perhe ja muutamat kaverit, mutta siinä se. Minulla on sitä paitsi Hollannissakin nyt erittäin läheisiä kavereita, jotka eivät ole lähdössä tästä maasta vielä yhtään mihinkään. Olen rakastunut Hollantiin ja ihmisiin täällä! Olen nyt muutenkin 90% varma siitä, että haluan hakea erääseen valokuvauskouluun täällä Hollannissa, niin onko sillä nyt väliä muutanko tänne jo seuraavana syksynä vai sitte vuoden päästä. Hyvähän se on ystäviä tehdä hyvissä ajoin, eikö vain? Suomessa tienaisin tietty enemmän rahaa sillä kuluja ei menisi todennäköisesti asumiseen eikä ruokaan ja työstäkin saisi parempaa palkkaa. Mutta nyt minusta tuntuu että raha ei voita minun tunteita. Raha on aina kivaa kyllä, mutta miksen nauttisi elämästäni nyt kun vielä oon nuori. Rahaa kerkeää tehdä myöhemminkin!

Okei.. tietty minä kirjoitin jo aiemminkin että vuosi au pairina on tarpeeksi. Totta. Mutta tällä kertaa opin virheistäni ja etsin oikeasti perheen jossa minulla olisi mukavampi olla. Haluan tietyn työaikataulun joka pysyy  samana viikosta toiseen ja ehkä hieman vanhemmat host lapset. Plus asuinalueena olisi kiva olla taas Utrecht tai Amsterdam. En tiedä löytyykö tällaista unelma perhettä mistään, mutta toivon kovasti! Nyt pitää vain uskaltaa kertoa suunnitelmistani vanhemmilleni ja tiedän etteivät he ehkä tykkää. Toisaalta, minun elämä. Ehkä keksin joitain järki perustelujakin tälle jostain! Yksi on ainakin se, että voin käydä tutustumassa tähän kouluun johon haen ja oikeasti keskittyä siihen vapaa-ajallani. Eli, jos kaikki menee nyt niin kuin suunnittelen, nin ainakin seuraavat viisi vuotta tulen olemaan tässä maassa, jota rakastan! :)


Löysin tämän veijarin keskeltä normaalia peltoa

What to do, what to do ??????

                                         

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti