perjantai 15. elokuuta 2014

Ja taas vuosi vierähti


"Saanko kertoa sinulle salaisuuden?" Hän kysyi minulta.
 Tottakai minua salaisuudet kiehtovat ja minulla ei totta puhuen ollut mitään hajua mitä ystäväni aikoi kertoa minulle.
"Nyt on sinun syntymäpäiväsi. Kello on yli kaksitoista. Hyvää syntymäpäivää!"
En tosiaan ollut tajunnut tätä ja sitten alkoi panikointi. Ei ei vielä, en ole valmis. Hän sai minut kuitenkin nopeasti hiljaiseksi antaen minulle ihanan hymyn jota seurasi pusu. Voin sanoa että tämä uusi vuosikymmen olisi voinut alkaa huonomminkin. Vuosi sitten itkin kellon lyödessä kaksitoista, tänä vuonna nauru raikui.

Minuun kuitenkin iski se hieman vanha olo. Jotenkin tuntuu että 18-vuotiaatkin ovat jo niin hurjan pieniä minuun verrattuna. Jotenkin myös tuntuu siltä että 19 ja 20 välissä täytyisi olla vielä yksi vuosi sillä tuntuu että otin jotenkin ekstra ison harppauksen tällä kertaa. Mutta mielenkiinnolla odotan ketkä kavereistani menevät naimisiin tai saavat lapsia seuraavan kymmenen vuoden aikana, ja olenko minä yksi niistä vai en?

Asiat alkavat pikkuhiljaa järjestymään osaltani. Ensi viikolla menen kirjoittamaan sopimuksen uuden au pair perheen kanssa. Kyllä, päädyin taas tähän, mutta tämä perhe vaikuttaa niin ihanalta ja töitäkin on vain kolme päivää viikossa. Paljon omaa aikaa tehdä asioita mistä pidän tai mitä pidän tärkeänä tulevaisuuttani ajatellen. En aio kuitenkaan tehdä pitkää sopimusta siltä varalta että jotain parempaa ilmaantuisi. Mutta nyt voin onnekseni sanoa että syyskuussa minä muutan Amsterdamiin :)

 Asiat kyllä todellakin aina menevät niin kuin on tarkoitus ja lopputulos on aina hyvä. Näin äiti minulle aina opetti ja näin ainakin tähän asti asiat ovat menneetkin Olen ollut viime aikoina suurimman osan ajasta onnellinen ihan senkin takia, että päätin vain olla positiivisempi. Ainut itkun aihe oli kun eräänä yönä huomasin hiiriä tässä talossa ja paniikki iski. Täällä ne edelleenkin ovat, sillä en voi loukkuunkaan niitä pistää koska sittenhän minun pitäisi irrottaakin se hiiri siitä. Nyt olen oppinut joten kuten kuitenkin sietämään niitä. Myös muutama kyynel on vierähtänyt tämän monimutkaisen suhteen takia ystäväni kanssa. Ollako vaiko eikö olla... Uskon edelleen että nämäkin asiat järjestyvät. Jessica aikoo nyt vain olla hetken onnellinen :)


Iloinen syntymäpäivä porukka :)

                               

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti