torstai 19. marraskuuta 2015

Me suunnitellaan nettisivuja!


Nyt kun viimeinkin alettiin koulussa työskentelemään suunnittelun parissa ajattelin jakaa hieman minkälaisia töitä me siellä koulunpenkillä työstetään. Tämän jakson aiheena on nettilehti ja suunnittelutaidot, jossa kehitämme sivun valitsemallemme asiakkaalle. Minä luulen että lähden työstämään kakkufirman sivuja mutta en ole vielä täysin päättänyt asiasta. Kuitenkin, jouduimme ostamaan suht kalliin Adobe ohjelman mutta olen nyt niin koukussa siihen että ostan varmaan sen tästä lähin joka vuosi. Voin kuvitella itseni vanhempana jättimäisen tietokoneen näytön parissa työskentelemässä juuri graafista suunnittelua sun muuta, ah! Tämä Adobe Cloud ohjelma sisältää todella todella todella monia mielenkiintoisia ohjelmia kuten photoshopin, lightroomin ja musen, mitä tulen todennäköisesti eniten näistä kaikista käyttämään.

Tänään meillä oli ensimmäinen kunnon suunnittelutunti, jossa opimme tekemään elämämme ensimmäiset nettisivut ja olen itse kyllä tyytyväinen omiin nettisivuihini jonka sain siinä reilu tunnissa väsättyä. Tekisi jatkuvasti mieli vain suunnitella lisää ja lisää! Olen kuitenkin niin kiitollinen että olen tehnyt paljon kuvanmuokkausta viime vuosina ja väsännyt omaa blogiani, sillä minulla on perustekniikat hallussa ja kuulemma myös silmää valokuvaukselle ja suunnittelulle. Olen niin innoissani tästä jaksosta. Tämä sopii minulle niin paljon enemmän kuin markkinointi.

Alla näette screenshotteja nettisivujen luonnin eri vaiheista ja voin sanoa että ei se loppujenlopuksi ole maailman yksinkertaisin juttu. Olen itsekin kerennyt oppia tänään jo kymmeniä uusia ominaisuuksia, mutta luulen että kun tähän tottuu niin sivut voi lopulta luoda kädenkäänteessä. Kysykää ihmeessä jos teitä kiinnostaa enemmän kuulla miten tämä ohjelma toimii. Kirjoitan myöhemmin myös photoshopin (ja mahdollisesti lightroomin) käytöstä kunhan olen itse perehtynyt siihen hieman enemmän! Pitää varmaan pian lähteä useille valokuvauskeikoille niin saan kunnon materiaalia projekteihini. Tämä koulu on koko ajan vain mielenkiintoisempaa ja mielenkiintoisempaa!

Adobe musella voi tehdä nettisivuja ja tässä näkyy ensimmäisten sivujeni rakenne

Sivujen muokkaustila

Esikatselu netissä

Mielestäni ensimmäisiksi pikasivuiksi ihan hyvä lopputulos. Mitäs te tykkäätte? Ja oletteko itse ikinä tehneet nettisivuja ihan alusta alkaen?





Follow my blog with Bloglovin                                

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti