tiistai 8. marraskuuta 2016

PIENI ELÄMÄNILO REMONTTI


Minä aloitin tämän postauksen kirjoittamista jo muutaman kerran, mutta jotenkin aina päätin poistaa postauksen koska ajattelin että ehkä aihe ei ole kirjoittamisen arvoinen. Tänä aamuna kuitenkin herätessäni päädyin YouTubeen ja näin että MILLI&ABE kanavalta oli tullut uusi video, joka osui aika nappiin tämän minun postaukseni kanssa joten päätin sitten viimeinkin hieman avautua aiheesta, joka on vienyt mieltäni hieman alas jatkuvasti.

Olen tainnutkin jo aiemmin mainita että tämä syksy on ollut todella hankala minulle ja oli aihe mikä tahansa ruoanlaitosta laskujen maksamiseen, odotin aina sen kaikkein pahimman tapahtuvan. MILLI&ABE videolla puhuttiin siitä kuinka ihmiset valittavat ihan turhaa asioista mistä ei tarvitsisi valittaa, koska on ihmisiä joilla asiat ovat niin paljon huonommin. Minä harvemmin valitan pienenpienistä asioista ja minua ei junan myöhästelyt haittaa, seuraava kyllä tulee sieltä. Mikä minulla kuitenkin on ollut ongelmana on juuri tuo pahimman odottaminen ja usko siihen ettei minulle voi tapahtua mitään hyvää. Olin tämän syksyn aikana niin tajuttoman huono-onninen jokaisessa asiassa ja sen lisäksi olin kodittomana, joka ainoastaan kasvatti minun ahdistuksen tunnetta rinnassa. Olin negatiivinen joka ikistä asiaa kohtaan mikä eteeni sattui. Mikään ei oikein saanut minua nauramaan ilosta ja joka kertaa kun musiikkia aloin kuuntelemaan, tai kun aloin miettimään elämäntilannettani, kyyneleet vain vyöryivät silmiini. Oli niin hirveä olla, en odottanut mitään hyvää tapahtuvan ja kamalan usein minua vain potkittiin enemmän sillä seuraava huonon onnen asia jo vyöryi niskaani. Jonkin ihmeen takia mikään ei mennyt niin kuin piti, joka tuotti minulle sitten paljon ylimääräisiä maksuja, mikä taas stressasi enemmän kun opiskelijalla harvoin on paljon ylimääräistä.

Kun tätä oli jatkunut jo kuukausia aloin jo pohtimaan että olenko oikeasti näin kurja ja huono-onninen vai onko vika jossain muussa. Pitkään mietittyäni tajusin että kyllä, paljon ikäviä asioita on minulle sattunut yhteen syssyyn, mutta täytyy myös myöntää että minun omassa elämänasenteessani on ollut aika iso muutos aiempaan. Minä olen aina ollut niin positiivinen ja harvoin odotin sitä pahinta, mutta nyt minä olin aivan toisenlainen. Kuinka minä voisin olettaa olevani onnellinen jos minä pääni sisässä olin vain niin täynnä negatiivisuutta?



Tästä inspiroituneena halusin aloittaa pienen elämänilo remontin, jossa yritän ajatella asioista aina positiivisemmin ja koitan nähdä asiat aina siltä hyvältä kannalta. Olen ihan varma että näin tehdessäni kohtelen myös ihmisiä ympärilläni paljon paljon paremmin.

Minun on pakko muuttaa asennettani nyt, sillä en halua olla pysyvästi tällainen mököttäjä. Tämä viikko on ensimmäinen kun minulla on oikeasti ollut aikaa itselleni  ja haluan oikeasti vain keskittyä itseni hemmotteluun, nukkumiseen ja rauhoittumiseen. Alan jo tuntemaan kuinka tämä kova kivi alkaa pikkuhiljaa vieriä sydämeltäni pois. Illat minulla meneekin joululauluja kuunnellessa ja tulevan lomani suunnittelussa, mutta tämä on jotain mitä tässä hetkessä rakastan yli kaiken.

Milli haastoi MILLI&ABE kanavalla ihmisiä valitsemaan kolme itselleen tärkeintä asiaa ja tekemään jotain positiivista sen eteen heti tänään. Itselleni tällä hetkellä kolme tärkeintä asiaa ovat:

1. Poikaystäväni
2. Joululoma
3. Bloggaus

En tarkoita että nämä ovat kaikkienaikojen tärkeimpiä asioita koko elämässäni, sillä kyllä perhe tulee heti ykkösenä. Halusin tähän kuitenkin listata asioita, jotka tällä hetkellä tuottavat jotain iloa elämääni.

Päätin myös tehdä jotain hyvää näiden asioiden eteen joten siksi minä lähdin poikaystäväni kanssa viimeinkin erääseen museoon, jonne hän oli jo pitkään hinkunut. Vietimme mukavan kulttuurisen päivän yhdessä. Tästä reissusta kerron kuitenkin myöhemmin tarkemmin. Joululoman eteen minä viimeinkin varasin minulle ja Nielsille junaliput Ouluun, eli pohjoiseen päin ollaan varmasti pääsemässä. Vielä pitää löytää kätevin menopeli Kuusamoon. Muutenkin fiilistelen joululomaa ihan kaikin keinoin Bloggaamisen eteen minä napsin kuvia pitkin päivää uudesta kaupungista, jossa vierailin ja aloin kirjoittamaan tätä uutta postausta. Kyllä elämä tästä vielä loistaa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti