lauantai 26. marraskuuta 2016

THE LION KING MUSICAL

Minulla on tällä hetkellä päällä täysi paniikki. Olen jotenkin osannut kasaamaan itselleni aivan liian monta projektia yhtä aikaa, joten minun on pitänyt tuottaa pettymyksiä kavereilleni, joustaa omista toiveista, ja vain työskennellä taukoamatta. Työskentelemällä en tarkoita ainoastaan sitä hurjaa määrää koulutöitä, joita ei koskaan kahden viikon jälkeen ole ollut näin paljon. Minä panikoin jatkuvasti, kun edes ajattelen koulua. Onneksi meillä on nuo kaksi viikkoa lomaa, jolloin voin pahimmassa tilanteessa hieman päntätä tietoa päähäni.

Tämän lisäksi käyn töissä kolmena päivänä viikossa ja yritän suorittaa neljää isoa jouluprojektia yhtä aikaa. Poikaystäväni joululahja on näistä kaikista se kiireisin, sillä teen hänelle erikoista joululahjaa, jonka pitäisi tulla valmiiksi parin päivän sisään. Tästä joululahjasta teen kuitenkin postausta myöhemmin, ettei hän tätä bongaa liian ajoissa blogistani. Tämän lisäksi aikaani vie äitini joululahja, sillä aloin virkkaamaan vauvapeittoa hänen pienokaiselleen. Tämän lisäksi haluaisin omat villasukkani valmiiksi ennen Suomen reissua ja pitäisi blogini joulukalenterikin saada pian kasaan. Ja aikaahan minulla ei ole kuin 1-3 viikkoa tähän kaikkeen. Ahdistus.



Otimme kuitenkin poikaystäväni kanssa hieman taukoa töistä ja lähdimme viimeinkin The Lion King musikaaliin, jonne ostin Nielsille liput synttärilahjaksi. Päivä oli todella hektinen, sillä minun tuli juosta töihin, stressata taas rikkoutuneesta Mac Bookistani (en ymmärrä miten tää näyttö on niin huono), juosta töissä edes taas, juosta töiden jälkeen junaan ja matkata kohti Den Haagia.

En ole koskaan kunnolla käynyt Den Haagissa, ja mitä bussistä näin, olin aivan ällikällä lyöty. Jotenkin minulla oli sellainen käsitys, että Den Haag on vaan jokin tehdasalue, jossa on paljon korkeita bisnestaloja, mutta ei! Keskusta oli täynnä niin täydellisen näköisiä taloja ja näytti ihan siltä, että Den Haag on kaunein kaupunki, johon olen Hollannissa törmännyt. Pitää mennä siellä käymään päivänvalollakin, jotta tiedän muuttuuko mieleni. Kuitenkin nyt käsitykseni on se, että ne ihan normaalit  asuintalot ovat kuin suoraan jostain todella romanttisesta jouluelokuvasta!!

The Lion King musical oli aivan mahtava. Ensiksi haluan sanoa, että meillä oli täydelliset paikat parvelta, jossa saimme olla ihan kahden, joten kengät pois ja rentouttava asento. Näimme lavan myös erittäin hyvin sieltä ylhäältä! Tarina oli vanha ja tuttu ja näyttelijät ja koko tiimi olivat toteuttaneet sen niin hyvin. Ja ne lavasteet. En ole ikinä nähnyt niin paljon kekseliäisyyttä ja taiteellisuutta yhtä aikaa lavalla. Aivan uskomatonta!! He olivat luoneet kaikenmaailman eläimiä mitä erikoisin tyylein, ja kaikki oli viimeisen päälle laitettu. En edes osaa kuvailla näitä hahmoja sillä ne olivat niin erikoisia, mutta samaan aikaa aivan todella upeita! Lauluja oli myös ihana kuunnella ja laulaa mielessä mukana, vaikka osa lauluista laulettiinkin hollanniksi. Pieni tippakin tuli linssiin, kun Mufasa kuoli.

Kaikinpuolin The Lion King oli paras musikaali tähän mennessä, jossa olen käynyt. En nyt ole käynyt todella todella monessa musikaalissa elämäni aikana, mutta olen nähnyt The Queen musicalin, Wicked musikaalin ja Play Me musikaalin. Jos Suomessa koskaan esitetään The Lion King, ja jos se nyt on saman tasoinen kuin tämä esitys, suosittelen todella lämpimästi menemään! Minä en oikein ole musikaali ihminen, mutta koska tarina ja laulut olivat niin tuttuja, viihdyin minäkin kolme tuntia penkissä helposti. Valitettavasti itse esityksestä en saanut ottaa kuvia, mutta onneksi sain pientä kuvamateriaalia ennen kuin esitys alkoi.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti