sunnuntai 11. toukokuuta 2014

Nettisuhteita

Netti ja nykyään puhelin ovat olleet minulle viime vuosina erityisen tärkeitä. Tajusin 16-vuotiaana kuinka netin kautta voi helposti löytää uusia tuttavuuksia. Kävin erilaisissa chateissa ja tein tunnuksia sivuille, joissa voisin näitä ihmisiä tavata. Uuden mukavan ihmisen löytäminen on aina yhtä ihanaa. Itse ainakin uppouduin usein keskutelemaan tunneiksi ja seuraavana päivänä en malttanut odottaa, että pääsen taas tekstailemaan. Jos kaikki sitten meni hyvin, suunniteltiinkin sitten ihan oikeaa tapaamista. Totta on, että netti on täynnä myös näitä ällöttäviä ihmisiä jotka toivovat vaan pääsevänsä hameen alle, mutta ainakin itse olen vuosien aikana oppinut tunnistamaan nämä ihmiset hyvistä tyypeistä.

Minusta ehkä on hieman hassuakin kuinka addiktoitunut olen uusien ihmisten löytämiseen. Tapasin ihmisiä kaikkialta maailmasta ja joitakin lensin itse tapaamaan ja jotkut tulivat tapaamaan minua sitten Suomeen. Ensimmäinen tapaaminen oli tuolloin aina yhtä jännittävää ja se hetki juuri ennen kuin näet jonkin ihmisen on kamala. Aivot huutaa vain JUOKSE! Mutta yleensä heti ensimmäisen minuutin jälkeen tapaamisesta kaikki on taas hyvin :) Itselleni kävi lopulta sitten niinkin kivasti, että löysin poikaystävän tätä kautta. Itseasiassa näin kävi kahdesti ja toisesta suhteesta tulikin sitten vuosien mittaan vakava. Jostain syystä kumminkin aina kun ihmiset kysyivät missä tapasitte, oli vaikea sanoa, että netissä. Jostain syystä se aina nolotti. Varsinkin omille sukulaisille kertominen oli vaikeaa, sillä he eivät oikein osanneet ymmärtää, että netin kautta voi oikeasti rakastua. Kai he sitten ovat liian vanhoja sitä ymmärtämään.

Tämän toisen suhteen aikana en sitten pahemmin uusia nettituttavuuksia tehnyt. Juttelin toki edelleen joillekin vanhoille tutuille, mutta uusia en tarvinnut, sillä aika meni kouluun, harrastuksiin ja poikaystävään. Muutto Hollantiin kuitenkin muutti kaiken. Olin täällä aivan yksin ja mietin miten tutustun ihmisiin kun en kerta ole niin sosiaalinen, että kadulla voisin vain jutella ihmisille. Siksi etsin facebookista au pair ryhmän, jonne sitten jätin ilmoituksen jossa kerroin haluavani tutustua uusiin ihmisiin. Nopeasti aloinkin sitten saamaan vastauksia ja pian oma kaveriporukka löytyi aivan omalta kotialueelta.

Kävin facebookissa tapaamani ystävän kanssa Pariisissa :)

 Uusien kaverien myötä kaikki alkoi olla hyvin, mutta pikkuhiljaa alkoi koti-ikävä kuitenkin pukata päälle. Eräänä iltana sitten kaverini laittoi minulle viestiä: "Lataa tämä app, se muuttaa elämäsi". Tinder. Tein sitten niin kuin kaverini sanoi ja ennen kuin huomasinkaan, olin koukussa! Olin kiinni puhelimessa kaikenaikaa jutellen uusille ihmisille. Mikä parasta nämä uudet tuttavat asuivat lähellä minua. Tapaamisen järjestäminen oli helppoa ja minullakin oli enemmän tekemistä vapaa-aikanani ja paljon enemmän kavereita, joten minun ei tarvinnut vain nyhjöä yksin kotona. Koti-ikävä alkoi olla muisto vain ja paniikki enemmän alkoi kasvamaan, sillä entä jos jostakin näistä ihimisistä tuleekin tosi läheinen mulle ja sitten täytyy jokin päivä sanoa hyvästit.

En osaa sanoa kuinka monta ihmistä minä sitten loppujen lopuksi tapasin. Aika monta kuitenkin. Aluksi tapaaminen oli tosi jännittävää mutta viimeisten ihmisten kohdalla se tuntui jo hyvinkin tutulta enkä sitten enää jännittänytkän esitapaamisia. Muutamasta ihmisestä tulikin minulle läheisiä, mutta vain kaveritasolla. Silti, ikävä on heitä jo nyt vaikka vielä täällä asunkin.

Tinder tosiaan oli iso osa au pair vuottani. Se teki tästä vuodesta paljon paljon rikkaamman ja hauskemman ja pääsimpä matkustelemaan hyvästä syystä ympäri maata!


Onko teidän mielestänne noloa kertoa muille, että on tavannut jonkun ihmisen netissä? Ja miten itse koette uusien ihmisten tapaamisen netissä? Tyhmää vai ihan hauskaa?

Asiasta kukkaruukkuun. Yksin asuessani tulee kyllä ikävä näitä meidän arki-aterioita täällä Hollannissa!!
Hollannissa on viimeiset kolme-neljä päivää vain satanut ja satanut ja ukkostanut, mutta hetkeksi aurinko tuli esiin ja nappasin tämän!

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄIDEILLE <3



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti