lauantai 5. joulukuuta 2015

Mitä kouluun kuuluu?

Luukku 5

Tämä on juuri sitä mitä lähdinkin hakemaan



Huomenna alkaa oikea countdown. Enää 11 päivää siihen että lentoni Suomea kohti nousee ilmaan, mikä myös meinaa sitä että tämä jakso alkaa pian olemaan hyvin paketissa. Minulla ei järki oikein tahdo ymmärtää mihin nämä viimeiset 5 viikkoa ovat menneet?! Tämä jakso on ollut aivan älyttömän ihana. Me teemme tällä hetkellä koulussa juuri sellaisia asioita mitä toivoinkin ja kaikki tuntuu vain niin täydelliseltä. Suunnitellaan, tehdään kuvankäsittelyä ja nettisivujen laatimista, olen onneni kukkuloilla.

Mitä me sitten suunnitellaan? Tällä hetkellä meillä on kaksi suurehkoa projektia meneillään, toinen on tuo nettilehti ja toinen on omien webbisivujen tekemistä. Omien nettisivujeni eteen en ole kerennyt nähdä vielä paljon vaivaa, mutta tiedän nyt että teen sivuni kakkufirmalle ja tämä on mitä olen tähän asti saanut aikaiseksi:


Olen täysin rakastunut tuohon väripalettiin, mutta kuten näette paljoa en ole vielä tehnyt. Tämän teoksen pitäisi olla mood board, mutta tällä hetkellä siitä ei vielä paljoa tunnetta saa irti. Sen sijaan se työmäärä mitä olen meidän nettilehteen tehnyt on valtava. Tämä lehtihän on tarkoitettu iFly lentoyhtiölle ja sitä on tarkoitus lukea iPadilla (siksi kuvissa näkyy skrollaa alas merkkejä). Olen itse täysin hullaantunut tähän suunnitteluun ja siksi olen käyttänyt jo lähemmäs 30 tuntia viimeisten viikkojen aikana vaan siihen että olen sommitellut ja laitellut kuvia sinne ja tänne. Hassuinta tässä on se ettei minusta edes tunnu siltä että teen oikeastaan asioita koulun eteen, vaikka kyllähän minä teen. Niin hauskaa tämä on. Tässä on pientä makua siitä mitä olen saanut nettilehteemme aikaiseksi:

Ensimmäinen mood boardini ikinä

Ja koska se oli hieman sekava, tein toisen

Ehdotus nettilehtemme kansisivuksi

Lehden hakemisto

Kaupungin esitely

Artikkeli versio 1

Artikkeli versio 2

Kaikki nämä ovat vasta ehdotuksia eli voi olla että mitään näistä ei koskaan tulla käyttämään, mikä olisi tavallaan harmi sillä olen käyttänyt niin paljon aikaa näihin. No viikon päästä pitäisi lehden alkaa olemaan enemmän kuin puolivalmis, eli eiköhän pian kaikki ongelmat selviä.

Mitäs te tykkäätte tulevasta lehdestä? Ovatko suunitelmat kohdallaan?



                         

2 kommenttia:

  1. Näyttääja kuulostaa ihan älyttömän kivoilta projekteilta! Ja tykkään tooosi paljon molempien värimaailmoista, sulla on ihan älyttömän hyvä värisilmä :D Mun päähän pälkähti jostain syystä kysymys että opiskeletko sä hollanniksi vai englanniksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti. Noitten värien kanssa taistelinkin pitkään että hyvä että tykkäät! Mä opiskelen ihan englanniksi. Ei mun kielipää kykenisi vielä ihan opiskelemaan hollanniksi. Onneksi tässä maassa voi oikeasti kaiken hoitaa englanniksi eli en oikeastaan hollannin kieltä täällä ollenkaan edes tarvitsisi.

      Poista