perjantai 4. joulukuuta 2015

Saisinko helikopterin? Tai vaikka polkupyörän?

Luukku 4

Joululahjalista


Mitä haluat joululahjaksi? Olen varma etten ole ainoa joka tämän kysymyksen saa joka toinen päivä. Valitettavasti edelleen (aivan kuin viimeisinä miljoonana vuotena) minulla ei ole mitään hajua mitä minä oikeasti haluan joululahjaksi. Tai tiedänhän minä mitä minä oikeasti tarvitsen mutta se ei lohduta että suurin osa näistä toiveista ei ole mistään halvimmasta päästä. Kuitenkin nyt kun virallisesti muutin omilleni on erilaisten tavaroiden tarve kasvanut. Esimerkiksi viime synttäreinä pyysin lahjaksi lakanoita sänkyyn ja tänä vuonna lahjalistalle päätyi lopulta pyykkiteline. Jotenkin masentavia lahjoja, mutta muutenhan minun pitäisi ne itse mennä ostamaan jokatapauksessa. Mutta jos oikeasti saisin valita 10 ihan mitä tahansa lahjaa itselleni tänä vuonna, lista näyttäisi tältä:


 1. Sähköpiano

Olen soittanut pianoa pienestä pitäen vaikkakin ilman opetusta ja minusta tuli ajanmyötä oikeasti tosi hyvä siinä. Nyt ikävöin niin kovasti pianon soittoa ja omaa sähköpianoani Vantaalla ja harkitsen todenteolla että kerään rahaa opiskelijabudjetistani ja hankin musiikkia elämääni. Ja sähköpiano koska en usko että kämppikseni katsoisivat oikeaa pianoa hyvällä.

2. Viininpunainen kaulahuivi

Olen haaveillut tästä kaunokaisesta jo itseasiassa yli vuoden. Viime vuonna sain kaulahuivin lahjaksi ja kuulemma sen huivin ostaja yritti metsästää tuota kyseistä väriä, muttei onnistunut löytämään. Niimpä sain toisen tosi kivan huivin sen sijasta. Tämä on kyllä edelleen kuitenkin pakko saada.

3. Bilemekko uudenvuoden juhliin

Tämä on kyllä täysi mahdottomuus kenelläkään minulle ostaa, pitäähän minun itse olla sitä valitsemassa ja sovittamassa. Mutta kuitenkin, en ole koskaan oikein kunnolla panostanut uudenvuoden lookkiini aikaisemmin ja nytten kun todennäköisesti uudenvuoden tulen Nielsin kavereiden bileissä viettämään, tekisi mieli pistää päälle jotain toooodella kimaltavaa ja suloista/seksikästä.

4. Silmälasit

Minähän sain "rakkaat" silmälasini kun täytin 14 vuotta. Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä että minun silmälasini ovat niin naurettavan rumat, etten niitä tohdi ikinä käyttää ja kaiken kukkuraksi nykyiset lasini eivät ole enää tarpeeksi vahvat. Tämän vuoksi käytän vain ja ainoastaan piilolinssejä. Nyt kuitenkin haluaisin siirtyä takaisin laseihin sillä testasin ja totesin että minä näytän todella hyvältä tiettyjen silmälasien kanssa. Olisi varmaan aikakin jo hommata uudet.

5. FIT me -meikkivoide

Ostin ensimmäisen tällaisen meikkivoiteeni juuri ennen kuin muutin Hollantiin ja rakastuin! Tästä pullosta riitti seuraavalle 1,5 vuodelle ja äiti osti viime joululahjaksi minulle uuden purkin. Nyt olisi siis aika taas saada uusi tällainen.

6. Suomalaisen lahjakortti

Tästä on itseasiassa tullut äidiltäni perinne. Hän on joka vuosi ostanut minulle lahjakortin Suomalaiseen, mikä on varsinkin nyt minulle niin aivan upea juttu, sillä ostan sieltä aina kasan suomenkielisiä kirjoja, jotka sitten raahaan Hollantiin luettavaksi. Pieni pala Suomea mukaan.

7. Talvisaappaat

Tällä hetkellähän minulla on saappaat joissa on kolme isoa reikää sivusta ja ainakin viime vuonna lumi oikein rynni sisään kenkään ja teki sukat aina märäksi. Olisi niin mahtava viimeinkin ostaa kunnon talvikengät joiden kanssa voi vapain mielin vain rämpiä lumessa. Jotenkin Hollannissa ollessa talvikenkien osto tuntuu hieman turhalta, sillä täällä asteet tuskin menevät edes alle nollan.

8. Lars Keplerin vakooja kirja

Olen aaaaaivan hullaantunut Keplerin kirjoihin. Ne ovat jotenkin niin jännittäviä ja koukuttavia ja nyt en malta odottaa että saan käsiini tämän uusimman teoksen.

9. Huulipunia

Tai meikkiä yleensä. Sitä ei vain voi olla liikaa. Olen viime aikoina ollut kyllä hieman normaalia enemmän hulluna huulipuniin ja siksi olisi tosi kiva saada joku merkki huulipuna joka ehkä pysyisi huulissa puolta tuntia pidempään.

10. Mac book

En kyllä usko vieläkään että toivon tätä, sillä olen aina ollut niin vastaan Applen tuotteita. Nyt kun aloitin koulussa graafisen suunnittelun ja joka ikinen projekti tehdään koneella, niin alkaa menemään hermot siihen että kone tilttaa ja on hidas ja näyttää värit päin prinkkalaa. Olisi vain niin paljon helpompi jos saisin Macin, sillä tulen aivan varmasti viettämään koneeni ääressä satoja ja satoja tunteja tulevien vuosien aikana. En usko että tätä konetta saan vielä tähän hätään, mutta ehkä sitten ensi kesänä.

Onko teillä lukijoilla joitain erikoisia toiveita joululahjaksi?


                             

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti