maanantai 12. joulukuuta 2016

12. JOULUKUUTA - SUKLAA VS. JOULUTORTUT

Näin joulun kunniaksi halusin rakentaa pienen listan omista mieltymyksistäni jouluun liittyen. Seuraavaksi siis 15 kinkkistä vaihtoehtoa, joista kuitenkin pakotan itseni valitsemaan aina toisen!

1. Joulutortut vs. piparit - Tortut! Aina! Jotenkin viime vuosina on piparien syönti jäänyt erittäin vähäiseen. Tykkään syödä niitä ainoastaan aurajuuston kanssa. Joulutorttuja tulee syötyä pitkin joulua.


2. Maustekakut vs. luumurahka - Aina meidän kotona on tarjolla jouluna molempia, mutta olen ehdottomasti luumurahkan ystävä. Maustekakut ovat hyviä, mutta hieman kuivahkoja makuuni.


3. Glögi vs. kaakao - Nyt on kyllä ihan mahdottomuus sanoa että kumpi, mutta jos mietin jouluaikaa, niin kyllä glögiä tulee aina juotua enemmän kuin kaakaota. Kuuma kaakao on kuitenkin todella todella herkullista myös.


4. Lahjojen antaminen vs. lahjojen saaminen - Kyllä se antaminen tuo minulle aina enemmän hymyä huulille! Minä en koskaan jaksa odottaa että saan antaa ostamani tai tekemäni lahjat. Tosin, eihän sitä voi kieltää etteikö lahjojen aukaiseminen olisi myös mukavaa.

5. Lukeminen vs. leffojen katsominen - Haluaisin sanoa lukeminen, sillä ylipäänsä lukeminen tuottaa itselleni paljon ihanamman fiiliksen, mutta jotenkin väsyneenä ja kiireen keskellä en koskaan saa aikaiseksi lukea. Tämän vuoksi leffoja olen katsonut paljon paljon enemmän, ja luulen että jouluna tulee käymään myös samoin. Tosin aion heti käydä Suomalaisessa kirjakaupassa ostamassa jonkin kivan kirjan, jota voin lukea joulun yli. Sanon kuitenkin että leffat ovat tähän hetkiseen elämääni se sopivampi juttu.



6. Kaulahuivi vs. lapaset - Kaulahuivi! Käytän aina huivia, ja ilman sitä tuntuu että sieluni jäätyy. Lapasia tai sormikkaita käytän paljon paljon harvemmin.

7. Lumiukko vs. joulupukin kuumalinja - Nyt on pakko myöntää, että viime vuosina olen saattanut jopa nukkua näiden ohjelmien yli. Suosikkini on kuitenkin ehdottomasti lumiukko. Pakko yrittää nähdä se tänä jouluna. Joulupukin kuumalinja muistuttaa minua kuitenkin enemmän lapsuuteni jouluista.

8. Lanttulaatikko vs. porkkanalaatikko - Lanttu lanttu lanttu!! Lapsuuteni inhokki on nyt aikuisuuteni suosikki! Minusta kaikki laatikot ovat niin niin maukkaita, mutta kyllä lanttulaatikko on se paras.

9. The joulukalenteri vs. Tonttu Toljanteri - Tonttu Toljanteri tuo minun lapsuuteni joulut mieleen, mutta kyllä The joulukalenteri on minun kestosuosikkini ihan pienestä pitäen. Tänäkin vuonna katson Nielsin kanssa joka päivä yhden jakson The joulukalenteria.

10. Illan kukkuja vs. aamuvirkku - Olen aina se illan kukkuja. Rakastan illan rauhaa, pimeyttä ja tunnelmaa todella paljon. Olisihan se ihana myös herätä aikaisin ja nauttia aamun hiljaisuudesta, mutta en osaa koskaan herätä aikaisin, enkä varsinkaan lomalla.

11. Aito kuusi vs. tekokuusi - Minä rakastan aitoja kuusia ja niiden tuoksua! Eli valitsisin itse kyllä aidon kuusen. Valitettavasti meillä kotona on ollut tekokuusi jo vuosikausia sen kamalan neulasten karisimisen vuoksi.

12. Joululimppu vs. joulurieska - Limppu, ja erityisesti minun äitini tekemä limppu. Se on niin niin maukas! Aivan kuin saaristolaislimppu, mutta vielä parempaa.

Äiti laittoi juuri kuvia hänen tekemistään laatikoista tälle vuodelle!


13. Juhlavaatteet vs. mukavat löhövaatteet jouluaattona- Minä yleensä aina jouluaattona päätän mitä päälleni pistän. Lapsena menin yleensä tuolle mukavalle linjalle, ja pistin päälleni jotain todella rentoa. Viime vuosina olen kuitenkin koittanut panostaa ulkonäkööni edes hieman, ja tänä vuonna pistän ehkä jopa mekon päälleni. Eli juhlavaatteet!

14. Suomalaiset joululaulut vs. ulkomaiset joululaulut - Tämäkin on nykyään todella vaikeaa, sillä olen koko elämäni kuunnellut suomalaisia joululauluja ja osaan laulaa ne kaikki etu-ja takaperin. Eli suomalaiset laulut muistuttavat minua lapsuuteni jouluista, mutta tänä vuonna olen saanut joulutunnelmaa helpommin ulkomaisista joululauluista. Eli tähän vastaisin tällä hetkellä että ulkomaiset joululaulut. Jotenkin se tunnelma niissä lauluissa on vain niin kaunis.

15. Jouluostokset hetki ennen joulua vs. jouluostokset kauan ennen joulua - Joillekin ihmisille on todella tärkeää että viimeisiä jouluruokaostoksia ei suoriteta muutaman päivän sisään joulusta, vaan nämä hoidetaan jo todella hyvissä ajoin. Toki olen itsekin sitä mieltä, että ne isoimmat ostokset olisi hyvä hoitaa jo ajoissa, koska sitä ei koskaan tiedä jos vaikka ruoat ovat jo loppuneet kaupoista kun itse sinne viime tingassa menee, ja ne kassajonot ovat aina kymmeniä metrejä pitkät ennen aattoa. Kuitenkin, minusta on edelleenkin tärkeää että kauppaan pääsee vielä hetki ennen joulua, siitä ruuhkasta huolimatta, sillä minä saan siitä niin hyvää mieltä. Se on merkki minulle että joulu on oikeasti viimeinkin täällä. Rakastan joulushoppailua! Eli hetki ennen joulua on minun vastaukseni!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti