sunnuntai 4. joulukuuta 2016

4.JOULUKUUTA- RAKKAUDENOSOITUS JOULUKALENTERI











Rakkaus ei aina ole pelkkää hunajaa, vaikka se lähellä täydellisyyttä voikin olla. Minun parisuhde on viimeinkin tavoittanut vaiheen, joka tulee alkuhuuman jälkeen. Rakkautemme alkaa olemaan normaalia arkea, ja sitä "hulluuden" tunnetta ei enää ole. Parisuhteemme on jatkuvassa kehityksessä, ja tämän vuoksi olen niin kiitollinen, että olemme aina voineet kertoa toisillemme rehellisesti tunteistamme ja analysoida parisuhdettamme. Olemme suhteemme aikana myös oppineet että meillä molemmilla on omat tapamme antaa ja tulkita rakkaudeneleitä. Jossain vaiheessa Nielsillä oli sellainen olo että minä en ole rakastavainen, kun taas omasta mielestäni olin antanut paljonkin rakkaudenosoitusta hänelle.

Asiaa tutkittuamme huomasimme, että me molemmat osoitamme ja ymmärrämme rakkautta hieman eri tavalla. Minä olen ihminen, joka ilahtuu todella paljon käytännönasioista, ja auttaminen esimerkiksi kotiaskareissa on minulle osoitus rakkaudesta. Minun mielestäni söpöt sanat ja kehut ovat kivoja, mutta mielestäni hieman teennäisiä. En tiedä tosin miksi, sillä tiedän tasan tarkkaan että toinen osapuoleni tarkoittaa kaikkia sanoja joita hän minulle sanoo. Niels on ihminen, joka rakastaa sanoa ihania asioita, ja hän tulkitsee rakkauden sanoin. Tämän vuoksi minun vähäiset rakkaudensanani sai hänet tuntemaan, etten välitä.

Kun sitten yhdessä päätimme, että joululahjabudjettimme toisillemme olisi pieni, tuli minulle heti tämä idea mieleen. Halusin viimeinkin osoittaa rakkauttani Nielsille sillä tavalla, jota hän sitä eniten rakastaa, joten rakensin "24 rakkaudenosoitusta" joulukalenterin. Joka luukusta löytyy jotain pientä kivaa, joka on joko itse tehtyä tai kaupasta ostettua. Joulukalenterista löytyy kirjeitä, kuponkeja, pieniä kivoja lahjoja, syömistä sun muuta. Kaikki luukut liittyvät jollain tavoilla meihin ja meidän parisuhteeseemme, ja vielä lisääkseni tätä rakkaudentuntua, lisäsin jokaiseen luukkuun pienen viestin piristämään päivää.

Mitäs te lukijat tykkäätte ideasta? Rakensitteko itse tänä vuonna joulukalenteria?

4 kommenttia:

  1. Ihanan näkönen toi! :) Ite tuli väsättyä kolme joulukalenteria tänä vuonna :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! sulla on kyllä riittänyt hommia sitten koska minusta tuntu että yhden väsäämisessä meni jo koko elämä haha!

      Poista