torstai 15. joulukuuta 2016

15. JOULUKUUTA - JOKAVUOTISET JOULULEFFAT

Joululeffat ovat tänä vuonna olleet minulle sen verran tärkeitä, että voisin katsoa niitä toinen toisensa jälkeen taukoamatta. Varsinkin näin koulustressin keskellä joululeffat ovat jotain mikä rauhoittaa minua kovasti. Minä en aiempina vuosina ole hirveästi katsellut jouluisia elokuvia, mutta osaan silti nimetä itselleni ne tärkeimmät leffat, jotka tuovat hyvän ja lämpimän mielen. Veikkaan, että suurimmalla osalla suomalaisista on suurin piirtein nämä samat leffat listallaan, mutta ehkä tästä voi joku kuitenkin inspiroitua. Laitan leffat vielä itselleni tärkeysjärjestyksessä tärkeimmistä vähiten tärkeimpään.

1. Joulupukki ja noitarumpu


Ihan pienestä pitäen olen R A K A S T A N U T tätä leffaa, ja tämä on yksi ainoista joululeffoista, joita koitan nähdä ainakin kerran joulussa. Pakko myöntää että osaan aika hyvin myös repliikit ulkoa.


2. Mikki Hiiri joulu Ankkalinnassa



Toinen kestosuosikkini lapsuudestani lähtien. Tämä leffa tuo minulle niin aidon joulun tunteen, ja minusta tässä leffassa on esitetty todella hyvin joulun merkitys. Tämä leffahan sisältää useita tarinoita, mutta ne kaikki lähettää omanlaista joulun sanomaansa. Taidankin katsoa tämän leffan tänään, sillä joulufiilistä ei koskaan voi olla liikaa.


3. The Holiday



Toinen joulufiiliksen kasvattaja leffa. Tämä leffa inspiroi minua kietoutumaan vilttiin hyvän kirjan kanssa, iso kaakaokuppi vierellä. Tai kertomaan kaikille läheisimmilleni että rakastan sinua! Hyvän tuulen leffa!


4. Joulutarina



Kaunis suomalainen elokuva, josta minulle tulee aina hyvä mieli ja välillä pieni tippakin linssiin. Kaunis tarina! Minusta on myös aina ihana ihastella elokuvan lumisia maisemia.


5. A Christmas carol



Kyllähän joka vuosi pitää ainakin yksi Christmas carol tarina katsoa. Tänä vuonna tuli jo katsottua Disneyn piirretty versio tästä tarinasta, mutta minusta tuntuu että olen elämäni aikana nähnyt kymmenen eri versiota tästä tarinasta.


6. Artturi joulu, joulupukin poika



Minä rakastan piirrettyjä, ja minusta on ainoastaan mahtavaa nähdä seikkailunomainen piirretty jouluun liittyen. Minulle saa vinkata myös muitakin jouluaiheisia piirrettyjä, sillä haluaisin löytää lisää uusia aarteita.

7. Grinch



Todella vanha leffa, joka oli myös osana lapsuuttani. Nyt en ole muutamaan vuoteen tätä nähnyt, mutta tämä on minun listallani katsoa pian taas, sillä pikkuhiljaa tarina alkanut pyyhkiytymään mielestäni. Mutta tämä leffa oli ainakin nuoremman Jessican mieleen.


8. Painajainen ennen joulua



Lapsena katsoin tämän useampaankin kertaan ja aluksi en osannut oikein arvostaa tätä leffaa, mutta pian huomasin että mitä useammin tätä katsoin, sitä enemmän tästä tykkäsin. Nyt en ole muutamaan vuoteen tätä leffaa nähnyt, joten olen todella utelias mitä mieltä minun aikuisempi mieli leffasta on.


9. Petteri Punakuono

Joku auttakaa!! Tämä oli myös minun lapsuuden suosikkini, ja muistan tasan tarkkaan tämän tarinan ja kuinka meillä oli tämä iki omana VHS:nä. Tietääkö kukaan voiko tätä nähdä vielä jostain?



Mikä on sinun lempi joululeffasi? 



2 kommenttia:

  1. Toi grinch on ihan best!! Myös joulupukki ja noitarumpu sekä joulutarina <3 En ookaan näitä hetkeen nähnyt, jos tänä jouluna olisi aikaa katsoa :-) Kiva postaus!

    http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on tällä hetkellä ihan hirveä joululeffa himo ja olen katsellut niitä jopa 2-3 kappaletta päivä :'D

      Poista