tiistai 6. joulukuuta 2016

6. JOULUKUUTA - ITSENÄISYYSPÄIVÄ



Hyvää itsenäisyyspäivää teille rakkaat lukijat! Olen nyt todella monena itsenäisyyspäivänä miettinyt että olisi todella mukava juhlistaa tätä itsenäisyyspäivää jollain tapaa, varsinkin kun Suomi ikävä painaa ulkomailla asuessa. Joka vuosi joulukuu tulee kuitenkin jotenkin puun takaa, ja koskaan en ole onnistunut valmistamaan kivoja juhlia. Olen jo todella pitkään haaveillut, että voisin laittaa päälleni vanhan vanhojen mekkoni, kokata ihania suomalaisia herkkuja, ja leikkiä linnanjuhlia kavereideni kanssa, mutta valitettavasti en ole saanut tähän mahdollisuutta.

Meidän perheessämme itsenäisyyspäivää ei ole koskaan juhlistettu millään ihmeellisellä tapaa. Ainoastaan televisiosta katsottiin sivusilmällä linnanjuhlia, mutta siinä se. Ainut juhlallinen hetki oli aina koulussa, ja sielläkin se näkyi vain juhlapuheena ja juhla-ateriana. Siksi olenkin miettinyt miten ihmiset juhlistavat itsenäisyyspäivää, vai juhlistavatko he sitä ollenkaan? Olen ollut myös erittäin huono linnajuhlien seuraaja viime vuosina, vaikka tämä minua kiinnostaisi. Siinä on vain aina oma ongelmansa löytää hyvä striimi, jonka kautta linnanjuhlat saisi täällä näkymään. Ja en oikein pidä siitä ajatuksesta että minun pitäisi seurata näitä juhlia yksin, sillä minulla ei ole useaa suomalaista kaveria tässä maassa, ja tuskin nämä juhlat ulkomaalaisia kiinnostaa.

Siksi minä kysynkin teiltä lukijat, mitä te teette itsenäisyyspäivänä? Haluaisin kovasti inspiraatiota ensi itsenäisyyspäivään, varsinkin kun ensi vuonna Suomelle tulee vuosia täyteen pyöreät sata!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti