perjantai 16. joulukuuta 2016

16. JOULUKUUTA - KUN OLIN PIENI...

Löysin netin kauniista maailmasta tällaisen hauskan idean, jossa muistelen kauas kauas menneisyyteni, ja koitan vastata näihin kysymyksiin niin totuudenmukaisesti kuin voin. Yllättävän paljon kyllä muistan lapsuuteni ajoista, ja vanhoja ystäväkirjoja selailemalla sain myös vastauksia muutamiin kysymyksiin. Tässä kyselyssä kuvittelen nyt itseni ajassa taaksepäin siihen aikaan kun olin n. 8-vuotias. Haluan kuitenkin haastaa teidät lukijatkin miettimään omaa lapsuuttanne, ja vastailemaan näihin kysymyksiin. Yleensä sanotaan että menneisyydessä ei ole hyvä elää, mikä on totta, mutta mielestäni välillä on niin ihana miettiä niitä aikoja, kuin huolenaiheet olivat niin olemattomia, ja kun sai vain olla vapaa ja leikinhaluinen lapsi.

Tässä olen kyllä paljon nuorempi kuin kahdeksan, mutta en oikeasti omista yhtään kuvaa itsestäni noilta ajoilta, joten tässä on vuodenaikaan sopiva kuva minusta ja pukista.




Kun olin pieni.. koko maailmani oli yhtä seikkailua. Asuin keskellä metsää, jonka vuoksi olin nimennyt pihamme puut omin nimein, ja leikin että he olivat suojeluskoiriani. Koulun jälkeen juoksin metsissä naapureideni lasten kanssa, ja aina meidät piti pakottaa takaisin kotiin, sillä olisimme mielellämme jääneet ulos vaikka yön yli. Oli ihana kasvaa maaseudulla, sillä leikkialueemme oli vain niin valtava.

Lempiruokani oli.. aika varmasti oli pizza tai lasagne. Se perus lastenlemppariruoka. Nykyäänhän asia ei ole ollenkaan näin.

Katsoin televisiosta yleensä... paljon paljon piirrettyjä. Rakastin Disneyn leffoja ja myös esimerkiksi Lauran tähteä ja Karhuherra Paddingtonia, sekä kaikkia barbie leffoja. Elin aika prinsessamaailmassa tuohon aikaan.

Unikaverini oli... ne sata pehmolelua. Lempparini ehdottomasti oli Nelli nalle ja Tim leopardi, mutta minulla oli niin järkyttävä määrä omia pehmoleluja.

Käytin... paljon trikoohousuja, lenkkareita, ja värikkäitä paitoja. Tyyli kohdallaan.

Isoäitini / isoisäni kertoi minulle...  kilpikonna, hämähäkki sekä etana, pelasivat korttia. ... ja näin eteen päin. Ukkini aina lauloi tätä soittaen urkuja. Samoin toinen isoäitini ja isoisäni lauloivat aina, ja laulavat edelleenkin vanhoja suomalaisia lauluja. Tulen hyvin juttuun kaikkien isovanhempieni kanssa, joten he varmasti kertoivat minulle kaikennäköistä metsän hengistä, karhutarinoihin.

Muistan laulaneeni... Gimmeliä. Kyllä vain. Ihan paras bändi tuohon aikaan, ja tietenkin esitin sitten omat coverini laulamalla cd:n päälle luokassa. Ei hävetys sentään hah!

Pelkäsin... Susia.. Ja pelkään tavallaan edelleenkin. Minulla oli pitkään todella paha susikammo, että menin sitten ihan nukkumaankin äidin komeroon, kun sänkyyn ei mahtunut. Mokomat setäni pelottelivat minua niin paljon :(

Tein salaa... Tanssiesityksiä ja sitten aina yllättäen tulin niitä perheelleni esittämään. Ja näitä näytöksiä oli paljon.

Kesäisin... Menin aina isäni luokse Vantaalle viettämään kesälomaa, ja näihin aikoihin kävin myös kesäleirillä, joka oli ehdottomasti paras asia kesässä.

Talvisin... Leikin hangen keskellä ja leikin olevani joulumuori. Talveahan Kuusamossa on melkein vuoden ympäri, eli voisin kai sanoa että elin normaalia elämääni talvisin. Kävin rinteessä laskettelemassa tai pulkkamäessä. Niitä perus aktiviteetteja.

Olin ylpeä... mielikuvituksestani. Olin varma ettei kenelläkään muulla olisi niin vilkas mielikuvitus, ja tämän vuoksi kirjoitin myös todella monia tarinoita ja lehtiä muille luettavaksi.

Keräsin... Minulla ei koskaan varsinaista keräilyjaksoa ollut, mutta ehkä voisin kuitenkin sanoa että keräsin pehmoleluja ja barbeja, sillä niitä minulla oli erittäin erittäin paljon. 


Minulla on itseasiassa todella kova ikävä lapsuuteni aikoja!

4 kommenttia:

  1. Tää oli kyllä ihana postaus, aloi ihan ajattelemaan omaa lapsuutta! Tämmöisen voisi kyllä toteuttaa omassa blogissakin. :)

    http://petrajanica.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon. Minustakin oli kyllä todella hauska miettiä mites ne asiat menikään pienenä. Tsekkasin myös blogisi ja jäin lukijaksi :) ! <3

      Poista
  2. Tosi kiva postaus! "tanssiesityksiä" täälläkin tehty lapsena salaa vanhemmille :'D

    https://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisi niin mahtavaa jos jostakin kaapin pohjalta löytyisi kasetit, jolle nämä esitykset olisi tallennettu. Mielestäni näitä tallenteita on jossain, mutten tiedä missä :D :D Jäin myös lukijaksesi, sillä blogisi vaikuttaa todella kiinnostavalta <3 !

      Poista