maanantai 11. joulukuuta 2017

11 ❅ HEI HEI UTRECHT






Täällä sitä on nyt asuttu vuosikaudet, ja nyt ollaan siinä kohtaa elämässä kun on aika jättää tämä kaunis kaupunki taakseni ja lähteä kohti uusia tuulia. Muutin Utrechtiin ensimmäistä kertaa kesäkuussa 2013, ja olen asunut täällä siitä saakka, lukuunottamatta kymmentä kuukautta, jotka vietin Amsterdamissa. Eli onhan Utrechtissä tultu asuttua jo reilusti yli kolme vuotta. Niin paljon on kerennyt tapahtua näiden vuosien aikana, ja tämä kaupunki on tuntunut kodilta jo erittäin pitkän aikaa. Silti Utrecht osaa yllättää minut jatkuvasti kauneudellaan. Ne kauniit kanaalit ja sillat ja rakennukset, sekä katukivetykset. Ihan kuin suoraan jostain romanttisesta leffasta. Silti alan henkisesti olemaan jo erittäin valmis vaihtamaan maisemia. Minulle Utrecht on jotenkin jäänyt hyvin pieneksi näiden vuosien jälkeen, vaikka eihän se nyt oikeasti mitenkään maailman pienin paikka ole. Jos kuitenkin joskus palaan Hollantiin, päädyn aivan varmasti asumaan Amsterdamiin koska haluan tällä hetkellä vain uusia maisemia ja uusia seikkailuja.

Minä jään kyllä aivan varmasti ikävöimään Utrechtiä, ja tämä tulee varmasti olemaan paikka missä vierailen sitten aina silloin tällöin tulevaisuudessakin. Eniten minä tulen ikävöimään Utrechtin ihmisiä. Enkä tällä tarkoita edes niitä ihmisiä joita minä tunnen, vaan ihmisiä näin ylipäänsä. Täällä ihmiset ovat vain jotenkin erittäin avoimia ja ystävällisiä myös ulkomaalaisia kohtaan. Ihan kuin jokin upea ryhmähenki leijuisi koko kaupungin yllä. Mitä myös tulen ikävöimään on The Village Coffee, josta oikeasti saa maailman parhaan latten. Tulen ikävöimään tätä yli kaiken. Näin ylipäänsäkin tulen ikävöimään Hollannin halpaa kahvia, halpaa viinä, ruokaa, juustoja ja kurpitsahummusta. Kyllä, luit oikein. Minä en tiedä miten tulen selviytymään elämässäni jos en saa kurpitsahummusta silloin kuin haluan. SE ON NIIN HYVÄÄ!

Utrecht oli aivan upea aika elämässäni, ja se muutti elämäni myös totaalisesti. Ilman Utrechtiä en olisi koskaan tutustunut Nielsiin, tai näihin muihin ihaniin ihmisiin joista tuli parhaimpia ystäviäni. Ilman Utrechtiä minä en koskaan opiskelisi sitä mitä minä nyt opiskelenkaan, ja tuskin olisin koskaan päätynyt New Yorkinkaan. Utrecht, sinä olit minulle hyvä! Nyt nokka kohti tulevaisuutta ja muita maisemia.











2 kommenttia:

  1. oi, vanhasta kaupungista uuteen kaupunkiin muutot on aina sekä haikeita että jännittäviä! Sulla on tosi kiva blogi, varsinkin ulkoasusta tykkään :)

    https://lauralta.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on! Onneksi sitten siihen uuten ja tuntemattomaankin tottuu ajallaan. Ja kiitos kovasti kommentista! ♥︎

      Poista