torstai 7. joulukuuta 2017

7 ❅ KUUKAUSI JÄLJELLÄ VAIHTOON




Nyt jännittää. Vasta siihen oli 10 kuukautta, ja nyt enää vain 1. VAIHTO ON KOHTA TÄÄLLÄ!! Minulla alkoi jännitys vaihtoa kohtaan jo melkein kaksi kuukautta sitten, ja tämä jännitys oli joskus sitä luokkaa että vatsassa tuntui perhoset ja yöllä saatoin heräillä vain pohtimaan ja miettimään tulevaa vaihtoani. No arvatkaa miltä tuntuu sitten nyt!! Tietenkin minulla on tässä myös miljoona muuta asiaa mietittävänä kouluun ja jouluun liittyen, joka onneksi vie ajatuksiani hieman muualle. Halusin nyt kuitenkin hieman päivittää teitä että missä tällä hetkellä mennään New Yorkin prosessin kanssa.

Ensiksi haluan sanoa sen että kaikki jotenkin pelotteli minua kamalasti sen kanssa kuinka paljon taistelua ja paperityötä tämä vaihtoon hakeminen oikein on. Minusta ei kuitenkaan vielä mikään ole tuntunut mitenkään ylitsepääsemättömältä. Ei lähellekään! Toki minun tuli täyttää kasa papereita ja lähetellä muutamia meilejä ees taas, mutta mitään katastrofaalisia ongelmia ei ole ollut. Kyllä pieniä stressi- ja jännityskohtauksia on ollut matkassa, mutta niistä on kuitenkin selvitty. Ehkä sitten edelliset vaihtarit jotenkin osasivat möhliä papereidensa kanssa kun heille se oli vissiin hieman haastavampaa.

Nyt minulla on kuitenkin taskussa asunto, viisumi, lentoliput, sekä uusi rinkkani, joten olen täysin valmis lähtöön (tai melkein, vakuutus vielä puuttuu)! Kävin nyt maanantaina viisumihaastattelussa Amsterdamissa ja jostain syystä minua hieman jännitti se tilanne. Jotenkin kaikki oli niin tarkkaa ja virallista että vatsaa kyllä hieman väänsi ennen konsulaattiin astumista. Kaikki meni kuitenkin erittäin nopeasti ja hyvin. Kaikki työntekijät vaikuttivat todella ystävällisiltä, ja loppujen lopuksi se itse haastattelu oli ohi ihan minuuteissa. Kyllähän minä olin aivan varma että viisumin saan, kun sen nyt periaatteessa saa kaikki vaihto-opiskelijat, mutta kyllähän se silti hieman jännitti että entäs jos minä nyt olen se ensimmäinen poikkeustapaus. Vahvistus viisumin saamisesta tuli onneksi jo päivä tuon haastattelun jälkeen, joten minun ei tarvinnut jännittää liian pitkään.

Kuten olenkin jo aiemmin kertonut, asunto on New Yorkista löytynyt ja olen edelleenkin erittäin innoissani tästä asuinalueesta sekä asunnosta itsestään. Vielä pitää vain selvitellä miten pääsen käsiksi asunnon avaimiin että pääsen sitten myös asuntoon myös sisälle tuolloin 7.1.2018. Tänä iltana skypetämme kuitenkin vuokranantajani kanssa jonka jälkeen kaikki asuntoon liittyen pitäisi olla selvää.

Tämän lisäksi minulla on vieläkin hieman hämärässä mitä kursseja minä nyt loppujen lopuksi tulen Pace Universityssä käymään, enkä ole sen koommin kuullut myös tulevista vaihtaritovereistanikaan. Mutta eiköhän kaikki nämä selkeenny viimeistään sitten kun koulut alkaa. Tiedän kuitenkin sen että minulla on ensimmäinen introduction päivä 18. tammikuuta, joten minulla on siinä hyvät 10 päivää ensin vain itsekseni tutustua New Yorkiin ennen kuin koulut alkaa. Todella hyvä kuitenkin, sillä minullahan koulut jatkuisi Hollannissa siihen 26.1 saakka, joten joudun tekemään paljon asioita etänä sitten ensimmäisinä päivinä New Yorkissa.

Nyt vain pitää minulla vielä tällä viikolla pakata tavarani New Yorkiin, sillä muutan pois nykyisestä huoneestani LAUANTAINA! Voi sitä valinnanvaikeutta kun on niin monta farkkua ja takkia ja kenkää ja kameraa mitä haluaisi ottaa mukaan, mutta kun ei vain voi. Toivottakaa minulle onnea tähän prosessiin!


2 kommenttia:

  1. Oon niin innoissaan (ja kade :D) sun puolesta, enkä malta odottaa kaikkia postauksia sitten Nykistä! Ihan mahtava kokemus tulossa ja New York on niin upea paikka. Mistäs keksisin itselleni syyn mennä sinne pidemmäks aikaa haha.

    VastaaPoista