perjantai 15. joulukuuta 2017

15 ❅ VIIME VUOTENI



Nyt eleillään taas sitä aikaa vuodesta kun voidaan muistella menneitä ja erityisesti kulunutta vuotta. Yleensä olen tehnyt tämän postauksen sillä tavalla että tiivistäisin vuoteni tapahtumat yhteen postaukseen, mutta tänä vuonna ajattelin tehdä tämän hieman eritavalla. Tänä vuonna haluan listata asioita mitkä minulla meni mielestäni hyvin, missä olisi parantamisen varaa, mistä nautin, ja mikä taas oli ehkä hieman ikävämpää. Haluan listata asioita joilla oli oikeasti merkitystä kuluneeseen vuoteeni ja tekivät vuodestani vuoden 2017. Tällä tavoin saan varmasti myös aika hyvin vuoden tapahtumat tiivistettyä myös yhteen postaukseen.


Vuoden onnistumiseni

Tänä vuonna ehkä suurimman onnistumiseni huomasin kun aloitin media erikoistumiseni. Minä en koskaan ollut ajatellutkaan että minusta olisi jonain päivänä media-alalle, tai että minusta voisi tulla joko valokuvaaja, graafinen suunnittelija tai illustroija. Mutta sitten ymmärsinkin että työni jota teen ja johon olen ollut niin kriittinen on jotain mihin toiset ihastui välittömästi. Sain niin paljon hyvää palautetta sekä opettajilta että opiskelijoilta, mikä merkitsi minulle niin paljon. Tämän vuoksi suurin onnistumiseni oli itseni löytämisessä. Nyt tiedän että minä kyllä osaan, ja minun pitää vain olla itsevarmempi ja näyttää maailmalle!

Vuoden epäonnistumiseni

Minä en sinänsä munaillut pahemmin tänä vuonna, mutta täytyy sanoa että epäonnistuin itseni kanssa hieman. Tämä vuosi oli minulle itselleni aika raskas henkisesti, enkä kauheasti keskittynyt omaan hyvinvointiini. Sen takia joskus saatoin vain jäädä sängyn pohjalle sen sijaan että menin ulos ja koitin hakea onnea. Tänä vuonna olin niin epävarma kaikesta, joka myös sitten näkyi ulospäinkin. Tämän vuoksi minulla on tavoitteena alkaa keskittymään enemmän itseeni ja omiin tuntemuksiini, jotta voin eleillä taas hyvillämielin.


Vuoden ilonaiheeni

Itselleni oli tietenkin aivan uskomatonta kun sain tietää saaneeni ykkösvalintani vaihtohaussa. Sitä ilonkirkaisun määrää. Minun kämppikseni piti ihan tulla tsekkaamaan pitä tapahtui kun kiljuin niin lujaa. Se päivä oli niin täynnä onnea ja hämmennystä ♥︎. Tämän lisäksi minut teki erittäin onnelliseksi tammikuun lopussa tehty reissuni Suomeen, kun minulla oli tuolloin pieni koti-ikävä joulun jäljiltä. Joskus sitä pitää vain ottaa ja lähteä, eikä miettiä että entä jos :). 

Koin tänä vuonna myös ensimmäistä kertaa sellaisen eufoorisen onnentunteen, joka hiipui pois vasta kahden kokonaisen päivän jälkeen. Tämähän oli toukokuun Portugalin reissu, kun keskellä kamalaa stressiä ja töitä päätettiin kavereiden kanssa vain ottaa ja lähteä rannalle. En edelleenkään osaa selittää mitä tämä tunne oli, mutta se oli jotain onnentunnetta suurempaa. En usko että olen elämässäni tuntenut niin suurta onnellisutta koskaan aiemmin. Kyllähän minä lomalla olen ennenkin ollut ja myös nimenomaan Portugalissa, mutta jotenkin vain se fakta että kaiken tämän kiireen keskellä päätettiin vain sanoa että ihan sama nyt lähdetään, tuotti niin hyvää oloa. Jotenkin se oli vain niin vapauttavaa ja jotain sellaista mitä tarvitsin niin kovasti siihen elämänvaiheeseeni. Tämän lisäksi vietimme Portugalissa elämäni parhaimman bile-illan, josta jaksamme edelleenkin puhua. 

Olin myös onnellinen sinä yhtenä koulupäivänä kun ihmiset tulivat kertomaan minulle kuinka upeita piirteitä minulla on ja kuinka minä opin asioita niin nopeasti ja taidokkaasti. Ymmärsin tuolloin että minä olen hyvä asioissa joita minä rakastan tehdä.



Vuoden murheeni

Minä olen tähän saakka opinnoissani osannut elää suhteellisen stressitöntä elämää. Mutta nyt asiat ovat täysin levinneet käteen ja stressi vie jopa yöuneni. Minä olen aivan kamala murehtija, ja murehdin jokaista asiaa jo todella ajoissa. Käyn päässäni läpi kaikki mahdolliset skenaariot ja odotan vain sitä pahinta. Ehkä tämän vuoksi minusta tuntui etten oikein koskaan ollut kamalan onnekas missään. Minä murehdin koulusta, kesästä, rahasta, vaihdostani, new yorkin huoneesta, budjetista, töistä, poikaystävästäni, kavereistani, murehdin perheestäni, ja murehdin itsestäni. Tämä vuosi oli aika murehtimisen vuosi, ja nyt on korkea aika tehdä tälle loppu. 


Vuoden parhaat hankintani

Minulla on muutama asia joiden ostamisesta olen erittäin tyytyväinen. Ensinnäkin täytyy mainita uusi kamerani, sillä tämähän mullisti oman elämäni jollain tapaa. Tämän lisäksi minun täytyy ehdottomasti mainita uusi Mangon käsilaukkuni. Minä viimeeksi ostin itselleni käsilaukun vuonna 2014, joten nyt oli korkea aika, sillä onhan tässä tyylinikin muuttunut vuosien varrella. Ja tämä uusi laukkuni on vain niin simppeli, mutta samalla niin tyylikäs ja kaunis! Kolmanneksi haluan vielä mainita uudet silmälasini. Kauhean noloa, mutta ostin edelliset silmälasini vuonna 2008, eli onhan tuosta jo aikaa, enkä tämän takia käyttänyt laseja koskaan ulkosalla. Uudet silmälasini ovat kuitenkin ihanat ja minusta lisäävät kasvoinpiirteihini jotain. Tämän vuoksi minusta olisi kiva omistaa vielä toisetkin lasit jotta voisin muunnella tyyliäni vielä enemmän.



Vuoden uudet rakkaudenaiheeni

Kynttilät!! En ollut ennen ymmärtänytkään mitä kynttilät voivat luoda huoneeseen ja kuinka ne voivat rauhoittaa mielen. Sama pätee myös jouluvaloihin. Tänä vuonna huonettani koristi jopa neljät eri jouluvalot.

Olen myös rakastunut aivan täysin kurpitsahummukseen!! Minä en osaa oikein itse kokata kurpitsasta mitään, joten en koskaan oikein tiennyt kuinka hyvää se voi olla. Tämä on kuin pala taivasta.

Mammavlogit. Jostain kumman syystä pystyn tuntikaupalla seuraamaan äitejä jotka bloggaa vauvaelämästään. Se on vain niin jotenkin mielenkiintoista ja inspiroivaa, ja samalla opin niin niin paljon uutta, joka voi sitten myöhemmin elämässä olla erittäin kätevää.


Vuoden inhokkiasiat

Työt. Kesän jälkeen työt olivat totaalista pakkopullaa, ja laskin joka työpäivänä sekunteja töiden loppumiseen. En vain jaksanut. Minulla oli miljoona muutakin asiaa tehtävänä, mutta aina työt puskivat päälle. Täytyy kuitenkin sanoa että tämä viime kuukausi on ollut töissä aika mukavaa kun tulen nyt niin hyvin toimeen lasten kanssa. Hieman ehkä tulee ikävä näitäkin vintiöitä, mutta näin ylipäänsä olen todella iloinen että joulun jälkeen minun ei tarvitse vähään aikaan työskennellä.

Ärsyttävät vuokranantajat! Miksi ihmeessä pitää olla niin lapsellinen ja hankala joskus, kun asioista voisi vain normaalisti keskustella ja sopia silleen että kaikki on tyytyväisiä. Minulla oli aikamoisia ongelmia vuokranantajani kanssa tänä syksynä, ja sen vuoksi sain stressata useita öitä ja päiviä. Onneksi olen nyt virallisesti poissa tästä asunnosta, eikä minun tarvitse olla enää tekemisissä hänen kanssaan. Ja onneksi minun uusi suomalainen vuokranantajani vaikuttaa aivan täydellisen ihanalta!

Esitelmät. Jostain kumman syystä minulla on tullut hieman esityskammoa kun pitää englanniksi vetää joitain kouluhommia. Onneksi näin loppuvuotta kohden aloin viimeinkin rauhoittumaan ja olemaan itsevarmempi yleisön edessä.


Vuoden paras kuukauteni

Tätä piti miettiä oikein pitkään, ja edelleenkään en ole täysin varma, mutta sanoisin että tammikuu oli yksi parhaimmista. Ainut mikä tammikuusta kamalan oli erittäin erittäin vaikea koe jollaista en ennen eläessä ollut kokenut. Mutta mikä teki tästä kuukaudesta erityisen oli se että pääsin heti kokeen päätyttyä takaisin Suomeen sillä kerkesin jo ikävöidä sitä näin joulun jälkeen. Olen myös pitänyt erityisen paljon tästä kuukaudesta. Asiat alkavat olemaan mallillaan, stressi alkaa katoamaan, ja olen nauttinut ajastani rakkaimpieni kanssa enemmän kuin aiemmin. Teen asioita mitä en normaalisti arjessa tee, ja olen vain onnellinen kaikesta mitä minulla on.


Vuoden lempibiisini

Kodaline - Brother
Seafret - Oceans
Sleeping At Last - Atlas: Hearing (ja Sleeping At Lastin kaikki biisit melkein näin ylipäänsä)


Vuoden ymmärrys

Aina ei tarvitse tehdä sitä mitä tavallaan säännöt sanovat. Aina ei tarvitse tehdä niin kuin muut ehkä ympärilläsi odottavat. Tee niin kuin sinusta itsestäsi tuntuu parhaimmalta äläkä turhaa mieti mitä muut ajattelevat. Jos haluat jättää työsi kesken koska haluat toteuttaa jotain mukavaa unelmaasi, tee se. Jos haluat viettää yhden illan ihan yksiksesi ilman mitään häiriötekijöitä, vaikka sinulla olisikin kiire, tee se. On tärkeää kuunnella itseään ja omaa kehoaan ja mieltään. 


Vuodelle arvosana

Vuosi oli sen verran täynnä sekä ylä- että alamäkiä, joten pyöreetä kymppiä tälle ei millään voi antaa. Kaikenlisäksi tämä vuosi oli erittäin raskas henkisesti, joka väkisinkin hieman vetää arvosanaani alaspäin. Tosin oli vuoteni täynnä yllätyksiä ja onnistumisiakin, joka tekee tästä vuodesta unohtumattoman. Tämän vuoksi minun vuoteni saa arvosanaksi 7,5/10. Parannettavan varaa on paljon, mutta onneksi on kokonainen vuosi 2018 edessäpäin, ja minulla on sellainen kutina että tästä tulevasta vuodesta voisikin tulla pari arvosanaa parempi ♥︎


2 kommenttia:

  1. Olipas tää kiva teksti, ihanan erilainen katsaus kuluneesta vuodesta! Mun on ehkä ihan pakko jostain ettiä käsiini tota Kurpitsahummusta, harmi vaan ettei sitä taida Suomesta saada :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mullakin alkaa kurpitsahummuksen metsätys kun pääsen Suomeen :D!! Mutta kiitos tosi kivasta kommentista ♥︎

      Poista