sunnuntai 3. joulukuuta 2017

3 ❅ TÄMÄN VUODEN JOULUKALENTERIT

Tässä kolmannessa joulupostauksessa haluan esitellä teille lukijoille tämän vuotiset joulukalenterini, nimittäin tänä vuonna minulla on joka päivä "avattavana" yllättävän monta luukkua! Yritän seurata kolmea tv-joulukalenteria, yhtä vlogi kalenteria, sekä omistan tänä vuonna peräti kaksi joulukalenteria joista saan joka päivä kivan yllätyksen! Puuhaa näistä kalentereista riittää jopa tunniksi päivässä, jonka vuoksi myös uskon että jokin noista tv-joulukalentereista saattaa jossain vaiheessa tippua pois. Tänä vuonna olen  kuitenkin erittäin innoissani noista omista joulukalentereistani, sillä en ole itse omistanut joulukalenteria moneen vuoteen, ja tänä vuonna minulla on niitä jopa kaksi! Ja vielä parempi on että toinen niistä on Nielsin tekemä lahja minulle, ja mikä sen parempaa kuin persoonallinen DIY joulukalenteri! ♥︎ Ensiksi haluan kuitenkin sanoa että minä rakastan joulukalentereita, sillä minusta on mukava että joka aamun voi aloittaa sillä että katsoo päivän "luukun". Minä olen suuri yllätyksien fani joten päivän aloittaminen yllätyksillä on minulle kunnon luksusta!

Aloitan tämän joulukalenterilistauksen jokavuotisesta perinteestä, nimittäin The Joulukalenterista. Lapsuuteni suosikki, ja edelleen joka joulu pyrin päivittäin katsomaan yhden jakson. Joskus minulla on niinkin kova hinku päästä katsomaan lisää, että huijaan ja katson kaksi jaksoa kerralla. Tänä vuonna tämä ei kuitenkaan onnistu, sillä olin ennen katsonut nämä videot YouTubesta, mutta nyt ne on otettu sieltä pois ja voin ainoastaan katsoa ne mtv Katsomosta. Onneksi kuitenkin Katsomosta näkyy, sillä muuten olisin ollut täysin pulassa tänä jouluna. Minusta ihaninta The Joulukalenterissa on  nyt viime vuosina ollut se että olen saanut poikaystävänikin (siis huom! Hän ei edes oikein puhu suomea!) innostumaan tästä, ja hän jopa pyysi minulta jo muutama kuukausi sitten että voimmehan tänä jouluna katsoa tämän uudestaan. Olihan se aika suloista kun toinen sitten kulkee ympäriinsä toistaen "oli synkkä ja myrskyinen yö", "oh shit, se on suomea", tai sitten "it's so hard to be a tonttumies". No kyllähän Niels oppi tästä joulukalenterista useamman suomenkielisen sanan, eli ei ollenkaan hassumpi!

The joulukalenterin lisäksi seurailen yleensä myös Ylen joulukalenteria, ihan vain nostalgian vuoksi, mutta täytyy myöntää että ei mikään päihitä vanhaa kunnon Tonttu Toljanteria, jonka vuoksi en ole ollut kamalan innoissani Ylen uusista joulukalentereista. Onneksi Tonttu Toljanteri näkyy tänä vuonna Yle Areenassa, joten pääsen nauttimaan tästä kuukaudesta oikein olan takaa. Olen nyt seuraillut myös muutaman päivän Ylen joulukalenteria 'Huiman hyvä joulu', joka mielestäni on jotenkin mielenkiintoisella tavalla erikoinen. Tai ainakin tämä kuvailutulkattu versio jota näytetään Areenassa on todella mielenkiintoinen. Tykkään jotenkin tästä kertojasta taustalla, mutta voin kuitenkin kuvitella että lapsille tämän joulukalenterin seuraaminen voi olla hankalaa, sillä itsellekin välillä se puheen määrä oli välillä liikaa. Mitä mieltä te olette Ylen tämän vuotisesta joulukalenterista?



Minun joulukalenteri listalleni on tänä vuonna myös päässyt vloggaaja Sofia Laurent. Hänellä on aina mukavan hyvämielisiä videoita, joita on kiva vain seurailla siinä samalla kuin puuhaa jotain muuta sivussa, joten suosittelen kovasti kurkkaamaan tätä. Sofia onnistuu jotenkin saamaan pienen hymyn kasvoille, joten mielestäni on erittäin hyvä tapa aloittaa päivä katsomalla hänen uusin video YouTubesta. Tämän lisäksi minusta olisi ihana myös lukea muiden bloggaajien joulukalentereita, mutta valitettavasti minulla ei ole tullut näitä yhtään vastaan tänä vuonna! Laita linkkiä kommentiboksiin jos tiedät jonkun kivan blogijoulukalenterin :)

Ja nyt viimeisempinä muttei vähäisempinä, minun omat joulukalenterini! Minun kämppikseni Lara osti minulle tänä vuonna IKEAn suklaajoulukalenterin, josta tämän lisäksi löytyy kuponkeja vaikka mihin ilmaiseen tavaraan, sekä vähintään 10e edestä lahjakortteja. Parasta noissa lahjakorteissa on se että jos onni potkaisee, voi niistä voittaa jopa 400e! En ole koskaan ollut onnekas missään tuommoisissa, mutta ehkä nyt olisi jo korkea aika. Tämän lisäksi minusta on todella kiva kuinka he ovat panostaneet suklaaseen itseensä. Suklaat ovat joka luukussa hyvin erilaiset ja erin makuiset, josta minä pidän kovasti.

Ja tässä minun ehdoton suosikkini tänä jouluna! Nielsin tekemä joulukalenteri minulle. SE ON NIIN KAUNIS!! Hän oli itse jopa tehnyt tuon puisen joulukuusen johon hän sitten ripusti kaikki luukut. Niin paljon vaivaa toinen nähnyt minun vuokseni. Melkein tippa tuli linssiin kun hän kiikutti tämän joulukalenterin minulle pussissa. Olen niin onnekas kun sain tämmöisen yllätyksen! Luukuista on tähän mennessä löytynyt ihana teepuruille tarkoitettu sydämen mallinen "pallo", sekä todella kaunis joulukuusenkoriste. Nyt vain innolla odotan mitähän muut päivät pitävät sisällään.




 

Minkälaisia joulukalentereita sinä seurailet tai omistat tänä vuonna?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti